Új célközönségnek készült a Kia vadonatúj kisterepjárója
Hírek, 2017. július. 10.
AS

A Kia legújabb kisterepjárója vonzó külsejével, modern technológiáival olyan vásárlók számára készült, akik ezek mellett hagyományos hajtáslánccal felszerelt kisterepjárót szeretnének.

 

 

Évente 1,1 millió városi hobbiterepjárót értékesítenek Európában, ami a teljes piac 7 százalékát jelenti és az előrejelzések szerint ez a szám az évtized végére meghaladhatja a kétmilliót is. Nem csoda, hogy a Kia is szeretné kivenni ebből a részét, ezért a kizárólag hibrid, konnektoros hibridként és később tisztán elektromos változatban is bemutatkozó Niro modell mellett most bemutatta a hasonló méretű, de hagyományos erőforrásokkal ellátott Stonic kisterepjáró modellt.

 

 

A Kia legújabb kisterepjárójának stílusa hamisítatlanul európai, miközben a márka egyik legfeltűnőbb formatervével büszkélkedhet. Az autó az orrán található tigrisorr mintázat alapján azonnal Kiaként azonosítható, miközben a koreai és európai tervezők lágy felületeket és vízszintes vonalakat ötvöztek a Stonic karosszériájában. A Stonic a Kia történetének leginkább egyénre szabható modelljeként akár kéttónusú fényezést is kaphat, így az autó vásárlója akár húszféle egyedi kombináció közül választhatja ki számára legmegfelelőbbet.

 

 

A Stonic európai hangulatú utasterében fontos szerep jutott az ergonómiának és a technológiának egyaránt, ahol a vásárlók pont úgy személyre szabhatják azt, ahogyan a különböző színekkel az autó külsejével tették. A kategória egyik legfejlettebb képviselőjeként a Stonicban olyan futómű-állítási és infotainment technológiák találhatóak, amelyek a biztonságot, a kényelmet és a praktikumot is új szintre emelik. Alapfelszereltségként jár az Apple CarPlay és az Android Auto okostelefon-kapcsolódási alkalmazás, amelynek segítségével a telefon egyes funkciói a központi kijelzőn is megjelennek. Emellett a Stonic más Kia modellekben már bevezetett kényelmi felszerelésekben sem szűkölködik, hiszen a fűthető első ülések, automata sebességtartó és a kulcsnélküli rendszer is megtalálhatóak a fedélzeten.

 

 

Ugyan a Kia Stonic a konszerntestvér Hyundai Kona modelljével azonos alapokra épül, a Kia változat motorkínálata kissé eltér a Hyundai testvérétől. A Stonicban is kapható az új könnyűszerkezetes, méretcsökkentett  1.0 literes T-GDI benzines 120 lóerővel, emellett 1,25 és 1,4 literes, hengerenkénti befecskendezéses szívóbenzines motorok közül is lehet majd választani. A motorpalettát egy 1,6 literes dízelmotor teszi teljessé. A motorpalettáról kimaradt az 1.6 literes T-GDI erőforrás, de a Konával ellentétben hibrid és elektromos változat sem készül az autóból.

 

 

A Stonic karosszériájához 51 százalékban használtak fel ultra nagy szilárdságú acéllemezt,amely ennek köszönhetően nemcsak könnyű, de kellőképpen merev és biztonságos maradt. Az autó alapfelszereltségéhez természetesen a menetstabilizáló rendszert (ESC) is tartalmazó járműstabilitás-ellenőrző rendszer (VSM) is hozzátartozik, de a vásárlók emellett a Kia különböző fejlett vezetéstámogató rendszerei közül is válogathatnak. Ezek között megtaláljuk az első ütközésfigyelmeztetőt, a gyalogosfelismerő rendszerrel ellátott autonóm vészfékrendszert, a holttérfigyelőt, a sávtartó rendszert és a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszert is. A biztonság továbbfokozása érdekében a Stonicban akár automata fényszóróvezérlés és vezetői fáradtságfigyelő rendszer is elérhető.


A Kia Motors egyedülálló, hét év vagy 150 ezer kilométeres garanciájával rendelkező Kia Stonic 2017 harmadik negyedévében érkezik meg az európai kereskedőkhöz.

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár