A Kia legújabb kisterepjárója vonzó külsejével, modern technológiáival olyan vásárlók számára készült, akik ezek mellett hagyományos hajtáslánccal felszerelt kisterepjárót szeretnének.
Évente 1,1 millió városi hobbiterepjárót értékesítenek Európában, ami a teljes piac 7 százalékát jelenti és az előrejelzések szerint ez a szám az évtized végére meghaladhatja a kétmilliót is. Nem csoda, hogy a Kia is szeretné kivenni ebből a részét, ezért a kizárólag hibrid, konnektoros hibridként és később tisztán elektromos változatban is bemutatkozó Niro modell mellett most bemutatta a hasonló méretű, de hagyományos erőforrásokkal ellátott Stonic kisterepjáró modellt.
A Kia legújabb kisterepjárójának stílusa hamisítatlanul európai, miközben a márka egyik legfeltűnőbb formatervével büszkélkedhet. Az autó az orrán található tigrisorr mintázat alapján azonnal Kiaként azonosítható, miközben a koreai és európai tervezők lágy felületeket és vízszintes vonalakat ötvöztek a Stonic karosszériájában. A Stonic a Kia történetének leginkább egyénre szabható modelljeként akár kéttónusú fényezést is kaphat, így az autó vásárlója akár húszféle egyedi kombináció közül választhatja ki számára legmegfelelőbbet.
A Stonic európai hangulatú utasterében fontos szerep jutott az ergonómiának és a technológiának egyaránt, ahol a vásárlók pont úgy személyre szabhatják azt, ahogyan a különböző színekkel az autó külsejével tették. A kategória egyik legfejlettebb képviselőjeként a Stonicban olyan futómű-állítási és infotainment technológiák találhatóak, amelyek a biztonságot, a kényelmet és a praktikumot is új szintre emelik. Alapfelszereltségként jár az Apple CarPlay és az Android Auto okostelefon-kapcsolódási alkalmazás, amelynek segítségével a telefon egyes funkciói a központi kijelzőn is megjelennek. Emellett a Stonic más Kia modellekben már bevezetett kényelmi felszerelésekben sem szűkölködik, hiszen a fűthető első ülések, automata sebességtartó és a kulcsnélküli rendszer is megtalálhatóak a fedélzeten.
Ugyan a Kia Stonic a konszerntestvér Hyundai Kona modelljével azonos alapokra épül, a Kia változat motorkínálata kissé eltér a Hyundai testvérétől. A Stonicban is kapható az új könnyűszerkezetes, méretcsökkentett 1.0 literes T-GDI benzines 120 lóerővel, emellett 1,25 és 1,4 literes, hengerenkénti befecskendezéses szívóbenzines motorok közül is lehet majd választani. A motorpalettát egy 1,6 literes dízelmotor teszi teljessé. A motorpalettáról kimaradt az 1.6 literes T-GDI erőforrás, de a Konával ellentétben hibrid és elektromos változat sem készül az autóból.
A Stonic karosszériájához 51 százalékban használtak fel ultra nagy szilárdságú acéllemezt,amely ennek köszönhetően nemcsak könnyű, de kellőképpen merev és biztonságos maradt. Az autó alapfelszereltségéhez természetesen a menetstabilizáló rendszert (ESC) is tartalmazó járműstabilitás-ellenőrző rendszer (VSM) is hozzátartozik, de a vásárlók emellett a Kia különböző fejlett vezetéstámogató rendszerei közül is válogathatnak. Ezek között megtaláljuk az első ütközésfigyelmeztetőt, a gyalogosfelismerő rendszerrel ellátott autonóm vészfékrendszert, a holttérfigyelőt, a sávtartó rendszert és a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszert is. A biztonság továbbfokozása érdekében a Stonicban akár automata fényszóróvezérlés és vezetői fáradtságfigyelő rendszer is elérhető.
A Kia Motors egyedülálló, hét év vagy 150 ezer kilométeres garanciájával rendelkező Kia Stonic 2017 harmadik negyedévében érkezik meg az európai kereskedőkhöz.
DIGITÁLIS MAGAZIN