A Hyundai egy korai bepillantást engedett új üzemanyagcellás modelljének formájába és technikájába, amely hivatalosan csak jövő év elején mutatkozik be.
A Hyundai Motor Szöulban megrendezett különleges eseményén a meghívottak részére már egy szériaközeli változatot mutatott be, amely lenyűgöző képességeit futurisztikus formavilágú karosszériába csomagolták. Az egyelőre meg nem nevezett modell a környezetbarát járműfejlesztés egy új fejezetét nyitja meg a Hyundai számára.
Az eseményen kiállított új hobbiterepjáró a Hyundai Motor második generációs szériában gyártásba kerülő hidrogénhajtású modelljét vetíti előre, amelynek karosszériája alatt a vállalat negyedik generációs üzemanyagcellás rendszerét hordozza. A jármű technológiája és azzal elért képességei a Hyundai Motor globális kutató-fejlesztő és valós körülmények közötti tesztprogramjának evolúciójaként jöhetett létre. Az új modell újra megerősíti a vállalat elkötelezettségét az üzemanyagcellás járműipar vezető szerepe iránt, amely a 2013-tól a világon elsőként szériában gyártott üzemanyagcellás autóval szerzett tapasztalatokon nyugszik.
Az új modell látványos formatervét az FE Concept tanulmányautótól örökölte, amely először a 2017-es Genfi Autószalonon mutatkozott be. Az autó formaterve organikus és folyékony formákra épül, amelyet a természet ihletett - többek között a víz, amely a jármű működésének egyetlen mellékterméke - és a tiszta formák a szennyezésektől mentes természetet hangsúlyozzák ki. Az új autó tiszta és nyugodt formaterve a jármű csendes mozgására is utal. A karosszéria egy magabiztos, karizmatikus hobbiterepjáró kiállást is biztosít, amely a hosszú távú kényelmes utazások és a távoli helyek felfedezésének képességét is sugallja. A számos minimalista formai elem a modell érettségét és csúcstechnológiáját emeli ki. A teljes szélességű egyszerű helyzetjelző lámpák futurisztikus megjelenést adnak hozzá, amely a horizont szélét mintázva ismét a természetre utal.
A modern kinézetet alacsony légellenállású elemek egészítik ki, amelyek kiemelik az autó tiszta, nyugodt megjelenését. Az ajtókilincsek az autó oldalába simulnak, miközben a légfüggöny – a D oszlopban lévő levegőalagúttal összeköttetésben – maximalizálják az aerodinamikus hatékonyságot. A hobbiterepjáró kerékdizájnja egyrészt stíluselem, másrészt kétrészes kivitelezése szintén az optimális légellenállást szolgálja.
A tiszta és egyszerű belső tér kialakítása intuitívan integrálja a csúcstechnológia elemeit azért, hogy elkerüljék a zűrzavart és hangsúlyozzák a nyugodt megjelenést. A széles műszerpult magasra emelt konzoljával a SUV stílusú vezetési pozíciót erősíti meg, ahol ergonómiailag tervezett intuitívan kezelhető kapcsolók és kijelzők kerültek beépítésre. A külső formatervvel összhangban az utastér jellegzetes, mégis kifinomult színeit szintén a természet ihlette.A sugárzó színek ultramodernné teszik a környezetet, amelyeket az iparágban egyedülálló biológiai és környezetbarát tanúsítvánnyal rendelkező anyagok egészítenek ki. A futurisztikus kidolgozást az ülések egyedi varrása teszi teljessé.
Az üzemanyagcellás teljesítmény fejlesztésével, a hidrogénfogyasztás csökkentésével és a kulcsfontosságú komponensek számának optimalizálásával az új autó elődjénél, az ix35 Fuel Cell modellnél lényegesen gazdaságosabbá válhatott. Az új SUV hatékonysági indexe 60 százalékos, vagyis 9 százalékkal jobb, mint az ix35-é volt. A rendszer hatékonyságának köszönhetően az új modell vezetési hatótávja több mint 580 km lehet egyetlen feltöltéssel. (a koreai tesztkövetelmények figyelembevételével) Az új modell maximális teljesítményét 20 százalékkal tudták növelni, amellyel az autó immár 163 lóerőssé vált. Az új üzemanyagcellás autó hidegindítási képességeit is jelentősen sikerült javítani, a tervezőknek sikerült túljutniuk az üzemanyagcellás autók általános fagypont alatti hidegindítási nehézségein. Az új modell felépítése lehetővé teszi a hidegindítást akár mínusz 30 fokos hidegben is, amit a Hyundai Motor által kifejlesztett kulcsfontosságú üzemanyagcella komponensek biztosítanak.
Az új autó képességeinek növelése mellett a továbbfejlesztett komponensek – mint az MEA (Membrán elektród szerelvény) és a bipoláris lemezek – szintén hozzájárultak a gyártási költségek csökkentéséhez. A különösen tartós katalizátor-technológia alkalmazásával az új hidrogénüzemű SUV elődjénél jóval nagyobb élettartamot biztosít. Az új generációs hidrogénüzemű járműben jelentősen sikerült továbbfejleszteni a hidrogéntartály tárolási sűrűségét. Az üzemanyagtank csomag mostantól három egyenlő nagyságú tartályból áll, szemben a korábbi két eltérő méretű tartállyal. A tartály világklasszis gravimetrikus kapacitását (a tartály tömegének hidrogéntartalma) a műanyag bélés összetételének innovációjával és a hatékony rétegezéssel sikerült elérni, amely a tartály vastagságának csökkenését is eredményezte.
A tömeggyártásba kerülő új modell a megnövelt hidrogénüzem hatótávján túl fejlett vezetéstámogató rendszereket is kapott. Ezekről további információkat a 2018 januárjában esedékes Las Vegasban megrendezésre kerülő szórakoztatóelektronikai kiállításon közöl a gyártó, ahogyan ekkor hozzák nyilvánosságra az új modell nevét is.
„Kivételes hatékonyságával, nyugodt stílusával és kompromisszumok nélküli teljesítményével új generációs üzemanyagcellás hobbiterepjárónk a jövő környezetbarát járművének igazi megtestesítője” – mondta Ki-sang Lee, a Hyundai Motor Group Környezetbarát Technológiai Központjának alelnöke. „A Hyundai Motor vezető szerepet vállal a környezetbarát járművek fejlesztésében és előállításában, amely végső soron egy közel zéró károsanyag-kibocsátású társadalomhoz járul hozzá.”
Forrás: hyundaihirek.com
DIGITÁLIS MAGAZIN