Škoda 100-assal kezdődik a szocialista autók gyűjteménye
Hír, 2018. április. 24.
Auto2

Új sorozatot indított a De Agostini, a Régi idők legendás autói gyűjteményben olyan klasszikus szocialista típusok modelljét lehet beszerezni, mint a Trabant, a Wartburg és a Volga. A sorozatból a Škoda 100-ast emelték ki.

 


 

Gyűjthető modellautói sorozatában a De Agostini most a szocialista típusokat veszi sorra, elsőként pedig a Škoda 100-assal kezdenek. Az eredeti típus pályafutása nem indult a legszerencsésebben, hiszen az 1000 MB utódjaként készült autó gyártásának kezdete előtt két héttel tűz ütött ki a kvasiny-i gyárban, ami szerencsére végül nem terjedt át az összeszerelő üzemre.

 

 

A konstrukcióval is akadtak problémák, de ezek könnyen orvosolhatónak bizonyultak. Az elődjéhez hasonlóan farmotoros, hátsókerék-hajtású autó farnehéz volt, ezért könnyen irányíthatatlanná vált, ennek kiküszöbölésére a találékony vezetők járólapokat tettek az elöl lévő csomagtartó aljára, a Škoda 100-as ettől még jobban is nézett ki.

 

 

A farmotoros modell hűtése is a motortérbe került, a friss levegőt a szimbolikusnak is nevezhető hátsó rácsokon kapta, ami a forró nyári napokon nem volt elegendő. Nem szerette a hosszú állást sem a Škoda 100-as, néhány napos állás után a beindításához mechanikusan kellett pumpálni az üzemanyagot.

 

 

A típus ugyanakkor több téren is jobbnak bizonyult az 1000 MB-nél, gazdagabb volt a felszereltsége, a műszerfalat biztonságosabbnak szánt puhább anyaggal vonták be, a hátsó ajtókat gyerekzárral is felszerelték, az utastérben megvilágított tárolórekeszt is találunk. Az elöl lévő csomagtartó is nagynak számított a 370 literes méretével.

 

 

A 100-as végül népszerűnek bizonyult a piacon, ez lett az első olyan autó Csehszlovákiában, amiből egymilliónál is többet gyártottak. Ezért is választotta egyik első modelljének az új sorozatához a De Agostini, a szocialista típusok közt már a második füzetben ott volt az autó, méghozzá a legjellegzetesebb sárga színben.

 

 

 

 

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár