Elsőkerék-hajtású alapokon itt az új BMW 1-es sorozat
Hír, 2019. május. 29.
Auto2

Megjelent a BMW 1-es sorozat harmadik generációja, ami immár ugyanarra az elsőkerék-hajtású, keresztmotoros alapra épül, mint a 2-es Active Tourer, az X1 és az X2 vagy az összes újabb MINI.

 

 

A méretei nem sokat változtak, a 4,32 méteres hossza fél centivel rövidebb, a a szélessége három és fél centivel 1,8 méterre, a magassága egy centivel 1,43 méterre nőtt. A 2,67 méteres tengelytávja két centivel még rövidebb is lett, az új felépítésnek köszönhetően az utastere mégis tágasabb lett. A csomagtér 360-ról 380 literesre nőtt, az ülések ledöntésével 1200 literesre bővíthető, és most először elektromos mozgatású is lehet a csomagtérajtó.

 

 


A berendezése a 3-as sorozat mintájára készült, 10,25 colos színes műszeregységgel és alapból 8,8 colos vagy felárért 10,25 colos érintőképernyővel, amit az iDrive forgótárcsával, gesztusokkal vagy "Helló, BMW!" megszólítással hanggal is lehet vezérelni. Most először head-up display és nyitható panorámatető is lehet az 1-esben, a háttérvilágított műszerfali betétek a MINI-ből lehetnek ismerősek.

 

 

 

A kínálat 1,5 literes, háromhengeres turbós motorokkal indul, a benzines 118i-ben 140 lóerővel, a dízel 116d-ben pedig 116 lóerővel, egyformán hatfokozatú kézi váltóval. A 118d-be már a kétliteres, négyhengeres turbódízel kerül 150 lóerővel, a 120d-ben 190 lóerővel, szériában összkerékhajtással és nyolcfokozatú automata váltóval. A kisebb motorokhoz felárért hétsebességes duplakuplungos váltót lehet kapni.

 

 

 

 

A csúcsmodell az M135i lesz, ami ugyan már nem hathengeres, mint az elődje, de a kétliteres, négyhengeres turbós benzinmotorból 306 lóerőt és 450 Nm nyomatékot hoztak ki. A futóművét egy centivel leültették, a lengéscsillapítása adaptív, a nyolcfokozatú automata váltóval, összkerékhajtással és rajtprogrammal 4,8 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óra.

 

 

 

Az új 1-est már az okostelefonon futó alkalmazással is lehet nyitni, feltéve, hogy Samsung Galaxy készülékről és legalább Android 8.0 operációs rendszerről van szó. A vezetési segédek közt 160 km/óráig működő és dugóban is araszoló távolságtartó tempomat, valamint 70-210 km/óra közt dolgozó sávtartó is van, a BMW kompaktja nemcsak beparkol, hanem ki is áll onnan, az utolsó 50 méteren pedig önállóan manőverezik ki egy szűk helyről.

 

 

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár