A Volkswagen bemutatta az első olyan autóját, amit eleve elektromosnak terveztek, és amivel a Bogár és a Golf után újabb korszakot ígérnek.
Az ID.3 ötajtós karosszériája 4,26 méter hosszú, vagyis nagyjából akkora, mint egy Golf, de annál magasabb, a 2,77 méteres tengelytávja inkább a Passatéhoz közelít, a csomagtartója 385 literes. A berendezése annyira egyszerű, amennyire csak lehet, a műszereket színes képernyő mutatja, minden mást a középre tett 10 colos érintőképernyőn kell kezelni, hagyományos kapcsolók már alig maradtak. A váltókar helyett a kormányoszlopra tett markolattal lehet irányt választani, mint a BMW i3-ban.
A hátsó kerekeket hajtó elektromotor 204 lóerős és 310 Nm a nyomatéka, az elsőként bevezetendő változat 58 kilowattórás akkumulátorával 420 kilométert megy el egy feltöltéssel. Később lesz 77 kilowattórás akkuval is, 550 kilométeres hatótávval, és egy alapmodell 150 lóerős elektromotorral és 45 kilowattórás akkumulátorral, ami 330 kilométert képes elmenni.
A bevezető szériában alapáron adják a navigációt, az ülésfűtést és a fűthető kormánykereket, a középső szinten már tolatókamera, adaptív tempomat és LED-es mátrixfényszóró jár, a csúcsmodellbe head-up display, panorámatető, sávtartó rendszer és Beats hifi kerül. Az első 30 ezer példány a 1st Edition bevezető szériába tartozik, ami 40 ezer euróba kerül, a később érkező alapmodell árát 30 ezer euróra ígérik.


