Bemutatkozott az új Volkswagen Golf
Hír, 2019. november. 21.
Auto2

A Volkswagen bemutatta a Golf nyolcadik generációját. A stílus és a méret nem sokat változott, a jellegzetes alakjáról könnyen felismerhető maradt, de azért vannak új formai elemei.

 

 

 


Újdonság a szűk hűtőmaszkkal egy vonalba tett, szériában LED-es, felárért mátrixfényszóró és a szögletesebb hátsó lámpa. Az ötajtós Golf 4,28 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,46 méter magas, a tengelytávja 2,64 méteres, a hossza négy, a tengelytávja két centivel gyarapodott. Az igazi újdonság az utastérben található: a hagyományos számlapoknak búcsút intettek, minden változatban 10,25 colos képernyő vetíti a műszereket, mellette alapból 8, felárért 10 colos érintőképernyőt találni, és a hangvezérlés sem marad ki. Új az automata váltó apró választókarja, és a hagyományos kapcsolók nagy részét érintőgombok váltották.

 

 

 

 

 


A motorkínálat csak látszólag változatlan, a Golfban is megjelenik a mild hibrid technika. A háromhengeres 1.0 TSI 90 és 110 lóerős, a négyhengeres 1.5 TSI 130 és 150 lóerős lehet, és a 90 lóerőst leszámítva a hétfokozatú DSG váltó rendelésekor 48 voltos mild hibrid rendszert kap, ami akár menet közben is leállítja a benzinmotort. Két konnektorról tölthető hibrid lesz, amit az 1.4 TSI-vel és hatfokozatú DSG váltóval szerelnek, az egyik az eHybrid 204 lóerővel, a másik a GTE 245 lóerővel. Az akkumulátoruk 13 kilowattórásra növekszik, amivel 60 kilométert mehetnek csak villanymotorral, de tisztán elektromos nem lesz már a Golfból, ezt a feladatot a hasonló méretű, ám eleve elektromosnak tervezett ID.3 kapja. A 2.0 TDI továbbra is választható lesz 115 és 150 lóerővel, a legújabb emissziós normáknak megkettőzött SCR katalizátorral felelnek meg, ez 17 százalékkal csökkenti a fogyasztást, és 80 százalékkal a nitrogénoxid-kibocsátást. Később nem maradnak el a sportos GTD, GTI és R változatok sem, és továbbra is lesz Variant, azaz kombi, ami még az idén bemutatkozhat.

 

 

 


Az új Golf mindig online lesz, és a hálózaton keresztül kapja majd az infót a környéken lévő dugókról, balesetekről. Benne lesznek a legújabb vezetéssegítő rendszerek, így a Travel Assist segítségével 210 km/órás sebességig képes önmaga tartani a sávot és a távolságot az előtte haladótól, de a navigáció adatai alapján a kanyarok előtt önállóan is lassít. A Golfra mindig is jellemző volt, hogy a nagyobb kategóriákban látott extrákat hozza el a kompaktok közé, és a 8-asban lesz többek közt a szélvédőre vetítő színes head-up display, háromzónás klíma, Harman Kardon hifi, és az okostelefont lehet kulcs helyett használni az ajtók nyitására és a motor indítására is.

 

 

 

 

 

 

 

Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár