Sportváltozatban is bemutatkozott a vadonatúj Toyota Yaris
Hír, 2020. február. 10.
Auto2

A rali-világbajnokságon szereplő versenyautó alapját adja az újdonság, aminek a neve a GR Supra mintájára GR Yaris lett, és a fejlesztésében a négyszeres világbajnok Tommi Mäkinen csapata is részt vett.

 

 

 

Az öt centivel szélesített karosszériája háromajtós, kilenc centiméterrel alacsonyabb tetővonallal, keret nélküli oldalablakokkal, a súlycsökkentés jegyében szénszálas anyagból készült tetővel, alumínium motorházfedéllel, ajtókkal és csomagtérajtóval. A Toyota egy teljesen új motort fejlesztett hozzá, egy 1,6 literes, turbós háromhengerest, ami 261 lóerőre és 360 Nm-re képes, hozzá hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik.

 

 

 

 

A GR Yaris összkerékhajtású lett, a GR-Four névre keresztelt rendszer alapesetben a nyomaték 60 százalékát juttatja az első kerekekre, Sport módban 70 százalékot hátra, Track módban pedig 50-50 százalék az elosztás, de ezt folyamatosan variálja menet közben, az első és hátsó Torsen differenciálzárral oldalanként is változik a nyomatékelosztás. Az 1280 kilogrammos kisautó 5,5 másodpercen belül gyorsul százra, a végsebessége 230 km/óránál korlátozott, és 2020 második felében érkezik a kereskedésekbe.

 

 

 

 

 


Ha hozzá szeretnél szólni a cikkhez, jelentkezz be!
Ha még nincs nálunk felhasználóneved, regisztrálj egyet!
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár