Az önállóvá vált DS márka bemutatta legújabb modelljét, a felső-középkategóriás DS 9 a kínálat csúcsára érkezik.
A 4,93 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávú újdonság egy klasszikus négyajtós limuzin, a Peugeot 508-cal közös alapokra épül, de annál 18 centivel hosszabb, a tengelytávja 10 centivel nagyobb. A formája nem olyan extravagáns, mint a klasszikus DS-nek, de a látványos fényszórók és a karosszériába simuló kilincsek érdekesek, a hátsó szélvédő sarkába került irányjelző pedig a legendás elődöt idézi. A belső teret puha anyagokkal borították, a vezető elé két nagyméretű színes képernyő is került, és a hátsó ülések még kényelmesebbek, mint az elsők, fűthetők, hűthetők és masszázzsal is ellátták.
A DS 9-et konnektorról tölthető hibrid hajtással vezetik be, az E-Tense 1,6 literes, 180 lóerős benzinmotort, nyolcfokozatú automata váltót és 110 lóerős elektromotort kap, a kombinált teljesítménye 225 lóerő. A 11,9 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 40-50 kilométert képes megtenni elektromosan, legfeljebb 135 km/órás sebességgel. Később erősebb változatok is érkeznek, elsőkerék-hajtással, 250 lóerővel és összkerékhajtással, 360 lóerővel, és kérhető lesz hagyományos benzines is 225 lóerővel.
A márka legújabb vezetéstámogatóit is megkapja, közülük a legérdekesebb az Active Scan Suspension, ahol egy kamera figyeli az utat, és a burkolat minőségéhez igazítja a futómű csillapítását. Az éjjellátóval és parkoló asszisztenssel is felszerelt DS 9 szinte önvezetésre is képes, a dugóban araszolástól egészen a 180 km/órás sebességig.


