A Volkswagen bemutatta a vadonatúj Golf GTI-t, és vele együtt a dízel GTD és a konnektorról tölthető hibrid GTE is megjelent.
A GTI receptje nem változott, a motorja továbbra is kétliteres, turbós négyhengeres, de a teljesítményét 245 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomatéka 370 Nm lett. A futóművét 15 mm-rel ültették le az alap Golfhoz képest, a lengéscsillapítás adaptív, és megmaradt a hatfokozatú kézi váltó is, ami helyett hétsebességes DSG-t lehet kérni. A külseje felismerhető a lökhárító rácsába rejtett ködfényszórókról és a fénycsíkos hűtőmaszkról, belül nem hiányzik a kockás mintájú üléskárpit sem.
A GTE plug-in hibrid hajtása az 1,4 literes, 150 lóerős TSI-ből és egy 115 lóerős elektromotorból áll, a kombinált teljesítmény itt is 245 lóerő, a hibrid Golf a korábbinál nagyobb, 13 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 60 kilométert tehet meg elektromosan, legfeljebb 130 km/órás sebességgel.
A GTD-be pedig a kétliteres turbódízel legújabb változata kerül 200 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal, kizárólag hétfokozatú DSG váltóval.
A most bemutatott három sportmodell mellé még legalább kettő érkezik, 300 lóerő körüli teljesítménnyel jöhet az új Clubsport, és még ennél is erősebb lesz az összkerékhajtású Golf R.
DIGITÁLIS MAGAZIN