Megújult a Mercedes nagyautója, aminek a jelenlegi generációját 2016-ban mutatták be, a modellfrissítés a karosszériát, a berendezést és a technikát is érintette.
Az autóra új fényszórók, hűtőmaszk és lökhárítók kerültek, a szélesebb hátsó lámpákat az A-osztály lépcsőshátú változata inspirálta. A belső teret is átdolgozták, új a kormánykerék, és nincs többé hagyományos számlapos műszeregység, mostantól széria a kétszer 10,25 colos képernyő, ami helyett kétszer 12,3 colos szélesvásznú kijelző is kérhető.
Az infotainment rendszer a legújabb Mercedesekéhez hasonló, intelligens hangvezérléssel és virtuális valóságalapú navigációval. A kapacitív kormánykerék képes érzékelni, hogy fogjuk, nem kell állandó mozgatással a tudtára adnunk azt, a holttérfigyelő pedig megállás után is működik, és figyelmeztet az elhaladó kerékpárosokra, mielőtt rájuk nyitjuk az ajtót.
A vezetési asszisztensek újabb szintre léptek, az adaptív tempomat például önállóan lelassítja az autót, ha a forgalmi információk szerint torlódást érzékel, de az autópálya-lehajtók és fizetőkapuk előtt is automatikusan lassít. Az önvezetés terén is továbbmegy az autó, 60 km/óráig képes a vezető nélkül gyorsítani és a sávban maradni.
A kínálatba új kétliteres, négyhengeres és háromliteres, soros hathengeres motorok érkeztek, az előbbi 272 lóerős, az utóbbi 367 lóerős, és a 48 voltos mild hibrid rendszer további 20 lóerőt ad a teljesítményhez. Újdonság még, hogy a konnektorról tölthető hibrid E 300 e és E 300 de immár összkerékhajtással is rendelhető.
Az AMG-től az E 63-ra még várnunk kell, addig is az E 53 jelenti a kínálat csúcsát, amiben a háromliteres, hathengeres motor 435 lóerőre és 520 Nm nyomatékra képes, ezt a mild hibrid rendszer további 22 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal egészíti ki. Az E 53 ezzel 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, és most először drift módba is kapcsolható.
DIGITÁLIS MAGAZIN