Az Octavia sportmodellje rögtön konnektorról tölthető hibrid változatban mutatkozott be, később tisztán benzines és dízel kivitele is lesz.
Az RS iV ugyanazt a rendszert kapja, mint a Golf GTE és a Cupra Leon, ezzel pedig kiérdemelte a zöld rendszámot is. A motorházfedél alá az 1.4 TSI került 150 lóerővel, az elektromotorja 115 lóerős és 330 Nm nyomatékú, a váltója pedig hatfokozatú DSG. A kombinált teljesítménye 245 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 400 Nm, amivel 7,3 másodperc alatt gyorsul százra és 225 km/óra a végsebessége.
A sportmodellt másfél centivel leültették, progresszív kormányzást és jobb hangú kipufogórendszert adtak neki, és még takarékosabb is, a 13 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 60 kilométert képes menni tisztán elektromosan. Az egyetlen kompromisszumot az jelenti, hogy a hibrid rendszer miatt a csomagtér mérete a limuzinnál 450, a kombinál 490 literesre csökken.
Nem az RS a Škoda egyetlen hibridje, az Octavia iV szinte ugyanezt a hajtásláncot kapja 204 lóerővel, és az RS-ből sem csak hibrid lesz, később érkezik a kétliteres benzines és a turbódízel, ahogyan az előző generációknál megszoktuk.
vagy olvasd digitális formában!