Megjelent a Fiat 500 új generációja, ami megtartotta stílusát, de minden részlete vadonatúj, és tisztán elektromos hajtású autóként érkezik.
A tervezők megtartották a népszerű előd bevált stílusát, de új alapokra építették az autót, ami 3,6 méteres hosszával hat centivel hosszabb, ugyanennyivel szélesebb, a tengelytávja két centivel nagyobb. Az elektromotorja 119 lóerős, amivel 9 másodperc alatt gyorsul százra, de az 50-et már három másodperc alatt eléri, a végsebessége 150 km/óra.
Az autó méretéhez képest az akkumulátor kapacitása elég nagy, 42 kilowattóra, amivel 320 kilométer a hatótávja.
A 85 kilowattos villámtöltés széria, ezzel 35 perc alatt 80 százalékra tölthető, de 5 perc alatt 50 kilométerrel növelhető a hatótáv, ami elég egynapi autózásra. A Fiat szériában adja az otthoni fali töltőt, ami 7,4 kilowattal hat óra alatt teljesen feltölti az akkumulátort. Az autót Range módban akár egy pedállal, fék nélkül is lehet vezetni, a Sherpa mód pedig a hatótáv növelésében segít, ezért a sebességet 80 km/óránál korlátozza, és a klímát is lekapcsolja.
Belül a műszerfala is teljesen új, a kormánykerék mögé 7 colos színes kijelző, a középkonzolra 10,25 colos érintőképernyő került,
ami vezeték nélkül is képes az okostelefon-tükrözésre, a belső tükör képét is kamera adja, a távolságtartó és sávtartó rendszerekkel az új 500-as az első szinte önvezető autó a városi minik közt. Az autóból elsőként egy limitált szériát vezetnek be La Prima néven, gazdag felszereltséggel, kizárólag kabrióként, 500 példányban, 37 900 euróért, a magyarországi kereskedésekben májustól rendelhető.
A Fiat egy ideig még együtt kínálja a 2007-ben bemutatott jelenlegi generációval, amit nemrég szereltek fel mild hibrid motorral. Korábban már abból a szériából is készült elektromos autó, de az 500e csak a kaliforniai piacon volt kapható, hozzánk használtan került, az Autó és Stílus 2020/1. számában éppen egy ilyet próbáltunk ki.
vagy olvasd digitális formában!