Hatalmas dobás – BMW X5 menetpróba
Bemutató, 2020. április. 20.
AS

A BMW-nél az X5-tel kezdődött a szabadidő-terepjárók korszaka, és mostanra már a negyedik generációját mutatták be. A legújabb modell még nagyobb lett, még több high-tech extrával, amivel újra a kategória élére lépett.

 

 

1999-ben az X5 volt az első X modell a BMW-nél, aminek az első három generációjából több mint 2,2 millió darabot adtak el. Szabadidő-terepjárót mostanra sokféle méretben kínál a márka, és az X5 az egyik legnagyobb, ami a luxusterepjárók között fogalomnak számít. Sokat mond a népszerűségéről, hogy a kifutó modell eladásai még egészen a pályafutása végén sem estek vissza.

 

 

 

Minden irányban nagyobb

A negyedik generációs X5 ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta, és igaz ez a formájára is, amit rögtön fel lehet ismerni, ám a vonásai határozottabbak lettek. Minden eddiginél hatalmasabb a vese alakú hűtőmaszk, méretesebbek az alsó légbeömlők, hátul szélesebbek a lámpák, és szigorú tekintetet adnak az alapból LED-es, felárért akár lézeres fényszórók, amelyek a 7-es sorozat és az i8 után itt is megjelentek, és képesek 500 méteres távot is bevilágítani. A kerekek szériában is 18 colosak, és most először 22 colos méretben is rendelhetők.

Nem mintha eddig ne lett volna elég nagy, de az új X5 méretei tovább nőttek. A hossza négy, a szélessége hét, a magassága két centit bővült, a 4,92 méter hosszú, kereken két méter széles autónak elég meggyőző a kiállása. A tengelytávja négy centivel 2,98 méteresre nőtt, belül is tágasabb lett az alapból ötüléses, de akár hétszemélyesként is rendelhető X5. A csomagtérajtó két részben nyílik, természetesen elektromosan, még a poggyászokat fedő roló is motoros mozgatású. Öt ülés mögött óriási, 645 literes a hely, és ötletesek a csomagtér padlójából kiemelkedő csúszásgátló sínek.

 

 

 

 

High-tech és luxus a fedélzeten

A luxusautók kényelmét adja az utastér, ahol széria a bőrkárpit, és akár masszázsfunkciós, szellőztethető ülések, négyzónás klímaberendezés, hűthető-fűthető pohártartók és 1500 wattos, 20 hangszórós Bowers & Wilkins hifi is lehet a fedélzeten, a hátul utazók szórakoztatására két 10,2 colos képernyő szolgál. A hangulatfény a hatalmas üvegtetőn is folytatódik, ahol a 7-es sorozatból ismert Sky Lounge összesen 15 ezer fénypontból rajzol mintát a fejünk fölé. Az utastér éke az új formájú váltókar, ami a mellette lévő startgombhoz és az iDrive forgókapcsolójához hasonlóan metszett üvegből is készülhet.

Még nagyobb képernyők kerültek a vezető elé. A számlapokat 12,3 colos színes kijelző vetíti, méghozzá teljesen új grafikával, az információkat a korábbinál többféle formában is lekérhetjük. A középen lévő 12,3 colos érintőképernyő menüje is vadonatúj, a mobiltelefonokhoz hasonlóan több oldalon lapozva többféle alkalmazás csempéjét lehet elrendezni rajta, a megújult navigáció talán egyetlen baja, hogy magyarul hibásan beszél. A high-tech felszereltségből a head-up display, a gesztusvezérlés, a kijelzős okoskulcs és a vezeték nélküli mobiltöltés sem hiányzik.

 

 

 

 

Fölényes erővel megy

A kínálat alapmodellje az xDrive30d, ezt vezettük a bemutatón, és várhatóan ez lesz az egyik legkeresettebb választás is. A más BMW-kből ismerős háromliteres, hathengeres dízelmotor itt 265 lóerőre és 620 Nm-re képes, ami bőven elég ahhoz, hogy sportosan mozgassa az üresen is kéttonnás SUV-t. Az X5-tel szinte más dimenzióba kerülünk, a légrugókon finoman siklik még a legrosszabb útburkolaton is. A hátsókerék-kormányzással és a nyolcfokozatú automata váltóval fölényesen kényelmes a vezetése, a hathengeresnek kellemesen duruzsoló a hangja, és a fogyasztása sem fog az egekbe szökni. A csúcsmodell az M50d, amiben a háromliteres dízel négy turbóval már 400 lóerőre és 760 Nm-re képes, ezzel is mentünk egy kört, és egészen döbbenetes, hogyan képes egy ekkora jármű ilyen magabiztosan törtetni előre. Az X5-ből benzines is van, az xDrive40i-be háromliteres, hathengeres motor kerül, később konnektorról tölthető hibrid is lesz, és nálunk nem forgalmazzák, de az Egyesült Államokban, ahol gyártják, xDrive50i-ként 462 lóerős V8-assal is készül.

 

 

 

 

A terepjárás nem volt része a bemutatónak, és nem mintha sokan vinnék terepre, de az X5 meg tud vele birkózni. Az újdonságot off-road csomaggal is felszerelik, ezzel a terepviszonyokhoz igazíthatjuk a viselkedését, a legnagyobb plusz azonban a légrugózás, amivel 8 centiméteres távon lehet állítani a hasmagasságot. Az X5, mint minden újonnan megjelenő BMW, szinte önmagát is vezeti: tartja a sávot és a távolságot az előtte haladótól, dugóban araszol, igazodik a sebességhatárokhoz, önmaga kitolat és parkol, akár távirányítóval is, és az ajtókat kinyitni, vagy a motort beindítani is lehet okostelefonról, ennél többet pedig egyik BMW-ben sem találunk.

 

A bemutató az Autó és Stílus 2018. december – 2019. januári számában jelent meg. Töltsd le és olvasd el a lap digitális változatát!

 

Műszaki adatok
Méretek
Hossz/szél./mag.:
4922/2004/1745 mm
Tengelytáv:
2975 mm
Nyomtáv elöl/hátul:
1666/1685 mm
Saját tömeg:
2060–2275 kg
Csomagtér:
650/1870 l
Üzemanyagtartály:
83 l
xDrive40i
Hengerűrtartalom:
2998 cm3
Teljesítmény:
340 LE 5500–6500/min
Nyomaték:
450 Nm 1500–5200/min
Végsebesség:
243 km/h
Gyorsulás 0-100 km/órára:
5,5 s
Fogyasztás:
8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás:
193 g/km
xDrive30d
Hengerűrtartalom:
2993 cm3
Teljesítmény:
265 LE 4000/min
Nyomaték:
620 Nm 2000–2500/min
Végsebesség:
230 km/h
Gyorsulás 0-100 km/órára:
6,5 s
Fogyasztás:
6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás:
158 g/km
xDriveM50d
Hengerűrtartalom:
2993 cm3
Teljesítmény:
400 LE 4400/min
Nyomaték:
760 Nm 2000–3000/min
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 0-100 km/órára:
5,2 s
Fogyasztás:
6,8 l/100 km
CO2-kibocsátás:
179 g/km

 



A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár