Már rendelhető a vadonatúj Toyota Yaris
Hírek, 2020. április. 28.
AS

A Toyota kisautójának új generációja morcosabb formát kapott, ami minden eddiginél hatékonyabb hibrid technikát rejt.

 

 

 

Miközben a kisautók egyre nőnek, és igyekeznek több szerepben is helyt állni, a Yaris megmarad igazi kisautónak. A Toyota bemutatta a negyedik generációt, ami nem szakít az elődök stílusával, de harciasabb külsőt öltött. A hatalmas első légbeömlő és az izmos hátsó sárvédő vonzóbb formát ad neki, a fekete sávval összekötött hátsó lámpák és a fekete tető is nagyon divatosak rajta.

 

 

 

Az új Yaris azért is néz ki jobban a korábbinál, mert az arányait is megváltoztatták. A 3,94 méteres hossza nem változott az elődjéhez képest, de a karosszériája öt centivel szélesebb és néggyel alacsonyabb lett. A tengelytávja öt centivel nagyobb, és az utastér is tágasabb lett a korábbinál. A Yaris alapból ötajtós, a háromajtós karosszéria kizárólag a sportváltozat számára készült.

 

 

 

Újdonság a műszerfal, a kormánykerék mögött három digitális kijelzővel, és középen az alapból 7 colos, felárért 8 colos érintőképernyővel, ami már okostelefon-tükrözésre is képes. A Yaris újdonsága a szélvédőre vetítő head-up display, valamint az első ülések közti légzsák, ami megakadályozza, hogy egy balesetnél az elöl ülők egymásnak ütközzenek.

 

 

 

Az alapokat egy teljesen új padlólemez adja, aminek nemcsak az lehet az előnye, hogy jobb a vezető üléspozíciója, hanem az is, hogy az autó 50 kilogrammal könnyebb az elődjénél. A Toyota már 2012 óta kínál hibridet a kisautójából, ezért nem meglepő, hogy ezúttal is ez adja a kínálat derekát. A Yarishoz teljesen új hibridrendszert fejlesztettek.

 

 

A Yaris Hybrid benzinmotorja egy új 1,5 literes, 80 lóerős háromhengeres benzines, amit a kétliteres négyhengeresből építettek. Az elektromotorja erősebb, 61 helyett 80 lóerős lett, a kombinált teljesítmény 116 lóerőre nőtt. Az akkumulátora nikkel-metál-hidrid helyett könnyebb és kompaktabb lítiumion, összességében a fogyasztását tovább csökkentették.

 

 

 

A kínálat az 1 literes, 72 lóerős háromhengeres benzinmotorral indul, és az 1,5 literes erőforrásnak elérhető lesz egy nem hibrid, 121 lóerős változata is, a hatfokozatú kézi helyett akár CVT váltóval. Az új Yaris már rendelhető, az alapmodell ára 4,8 millió forinttól kezdődik, az erősebb benzinest 5,24 milliótól, a hibridet 6,29 milliótól lehet elvinni. Az elődmodell Yaris Classic néven egy ideig továbbra is kapható lesz, az új Yaris első példányai 2020 második felében érkeznek a kereskedésekbe.

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

A Yaris Cross lesz a Toyota kisebb hibrid crossovere
A Toyota legújabb sikermodellje lehet egy új szabadidő-autó, a divatos formájú Yaris Cross, ami természetesen hibrid hajtást kapott.
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár