Vitorlázó kombi – Ford Mondeo Hybrid menetpróba
Bemutató, 2020. május. 4.
AS

A céges autók és családi modellek közt eddig is erős volt a Ford, a Mondeo pedig mostantól még érdekesebb lehet ezeknek a vevőknek, egy kisebb ráncfelvarrással együtt a hibrid hajtás már a kombihoz is elérhető.

 

 

A Ford egyre több kategóriában jelenik meg hibridautóval, és bár a Mondeo már 2016 óta elérhető volt a benzines-elektromos hajtással, azt csak és kizárólag a négyajtós karosszériához lehetett választani. Most még többek számára lehet érdekes a hibrid, ami már a kombihoz is kapható. A kétliteres, négyhengeres, Atkinson-ciklus szerint működő benzinmotor önmagában 144 lóerőre és 175 Nm-re képes, ehhez jön a meghajtásért felelős 120 lóerős elektromotor, valamint egy generátor-önindító egység.

 

 

 

A lépcsőshátú hibridben az akkumulátor jelentős helyet foglalt el a csomagtérből, de a kombinál már ügyesebben oldották meg az 1,4 kilowattórás telep elhelyezését.

 

A raktér padlója ugyan magasabbra került, de a kalaptartó alatt is maradt 403 liternyi tér, a hátsó támlák ledöntésével pedig teljesen sík rakodófelület keletkezik. A Mondeo ezzel együtt egy kisebb ráncfelvarráson is átesett, de a külsején csak alig igazítottak. A kínálatban megjelent az új kétliteres EcoBlue dízelmotor 150 és 190 lóerővel, akár nyolcfokozatú automatával, a távolságtartó tempomathoz pedig már dugóban araszoló asszisztens is tartozik.

 

 

 

A hibrid Mondeóban nem is az a fontos, hogy egyhuzamban mennyit megy el tisztán elektromosan, nincs is külön EV gomb a műszerfalon, hanem inkább az, hogy mennyire jól dolgozik össze a benzines-elektromos hajtás.

 

A rendszer lehetőség szerint a legjobb hatásfokon dolgoztatja a benzinest, és ha nincs rá szükség, akkor 133 km/óráig le is állítja, ilyenkor csendben vitorlázik a Mondeo. Gyorsításkor persze valamivel emelkedik a fordulatszám, mint minden hibridben, de a 187 lóerős kombinált teljesítmény garantálja, hogy mindig elég erősnek érződik a méretes kombi. A rendszer működését az egyedi műszeregységen követhetjük nyomon, a kedvező fogyasztást pedig a benzinkúton tapasztalhatjuk: átlagosan akár 6 literrel is megelégszik száz kilométeren a dízelekhez képest finomabban működő hibrid úgy, hogy az út jelentős részét ráadásul emisszió nélkül teszi meg.

 

A bemutató az Autó és Stílus 2019. augusztus–szeptemberi számában jelent meg. Töltsd le és olvasd el a lap digitális változatát!

 

 

Műszaki adatok
Ford Mondeo 2.0 Hybrid Kombi
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Teljesítmény:
187 LE
Nyomaték:
300 Nm
Hossz/szél./mag.:
4867/1852/1501 mm
Tengelytáv:
2850 mm
Csomagtér:
403/1508 l
Gyorsulás 0-100 km/órára:
9,2 s
Végsebesség:
187 km/h
Fogyasztás:
4,5 l/100 km
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár