A céges autók és családi modellek közt eddig is erős volt a Ford, a Mondeo pedig mostantól még érdekesebb lehet ezeknek a vevőknek, egy kisebb ráncfelvarrással együtt a hibrid hajtás már a kombihoz is elérhető.
A Ford egyre több kategóriában jelenik meg hibridautóval, és bár a Mondeo már 2016 óta elérhető volt a benzines-elektromos hajtással, azt csak és kizárólag a négyajtós karosszériához lehetett választani. Most még többek számára lehet érdekes a hibrid, ami már a kombihoz is kapható. A kétliteres, négyhengeres, Atkinson-ciklus szerint működő benzinmotor önmagában 144 lóerőre és 175 Nm-re képes, ehhez jön a meghajtásért felelős 120 lóerős elektromotor, valamint egy generátor-önindító egység.
A lépcsőshátú hibridben az akkumulátor jelentős helyet foglalt el a csomagtérből, de a kombinál már ügyesebben oldották meg az 1,4 kilowattórás telep elhelyezését.
A raktér padlója ugyan magasabbra került, de a kalaptartó alatt is maradt 403 liternyi tér, a hátsó támlák ledöntésével pedig teljesen sík rakodófelület keletkezik. A Mondeo ezzel együtt egy kisebb ráncfelvarráson is átesett, de a külsején csak alig igazítottak. A kínálatban megjelent az új kétliteres EcoBlue dízelmotor 150 és 190 lóerővel, akár nyolcfokozatú automatával, a távolságtartó tempomathoz pedig már dugóban araszoló asszisztens is tartozik.
A hibrid Mondeóban nem is az a fontos, hogy egyhuzamban mennyit megy el tisztán elektromosan, nincs is külön EV gomb a műszerfalon, hanem inkább az, hogy mennyire jól dolgozik össze a benzines-elektromos hajtás.
A rendszer lehetőség szerint a legjobb hatásfokon dolgoztatja a benzinest, és ha nincs rá szükség, akkor 133 km/óráig le is állítja, ilyenkor csendben vitorlázik a Mondeo. Gyorsításkor persze valamivel emelkedik a fordulatszám, mint minden hibridben, de a 187 lóerős kombinált teljesítmény garantálja, hogy mindig elég erősnek érződik a méretes kombi. A rendszer működését az egyedi műszeregységen követhetjük nyomon, a kedvező fogyasztást pedig a benzinkúton tapasztalhatjuk: átlagosan akár 6 literrel is megelégszik száz kilométeren a dízelekhez képest finomabban működő hibrid úgy, hogy az út jelentős részét ráadásul emisszió nélkül teszi meg.
A bemutató az Autó és Stílus 2019. augusztus–szeptemberi számában jelent meg. Töltsd le és olvasd el a lap digitális változatát!
DIGITÁLIS MAGAZIN