Az alapváltozatok után a csúcsmodellek is megújultak az Alfa Romeo Giulia és Stelvio kínálatában, a Quadrifoglio minden részletében még vonzóbb lett.
A Giulia és a Stelvio formáját annyira eltalálta az Alfa Romeo, hogy még nem volt szüksége a változtatásra, a technikát azonban ideje volt naprakésszé tenni. Az olasz gyártó decemberben leplezte le a két modell átdolgozott változatát, de csak a hétköznapi motorokkal, ezúttal a Quadrifoglio csúcsmodellek megújulásán volt a sor.
A formán tehát nem kellett változtatni, de új színek érkeztek a kínálatba, a Giulia és a Stelvio összes változatához választható bordó és arany mellett itt a Montreal zöld, ami csak a Quadrifoglio modellekhez érhető el. Az utastérben jobb minőségű anyagokat ígérnek, a biztonsági övet fekete helyett vörös vagy zöld színben is lehet kérni.
Új a kormánykerék és a bőrrel bevont váltógomb, a sportülés pedig bőr és Alcantara mellett perforált bőrborítással is rendelhető. Az infotainment korábbi 7 colos kijelzőjét egy 8,8 colos érintőképernyő váltja, amin új rendszer fut, a középkonzolon több a tárolóhely, a mobiltelefont pedig vezeték nélkül is lehet tölteni.
A műszaki tartalmat nem érintette a frissítés, a 2,9 literes biturbó V6-os motor továbbra is 510 lóerőre és 600 Nm-re képes, már csak a nyolcfokozatú automata sebességváltóval érhető el, a hatfokozatú kézire nem volt kereslet. A Giulia Quadrifoglio hátsókerék-hajtású, a Stelvio pedig mind a négy kerekét hajtja, ennél erősebb csak a limitált szériás Giulia GTA lehet.
A Giulia és a Stelvio a vezetéstámogató rendszerek terén is felzárkózott, elérhető hozzá az aktív sávtartó, a holttérfigyelő, valamint az adaptív tempomat, ami a táblafelismerővel, a dugóban araszoló és az autópályán önvezető rendszerrel működik együtt. Az opciók közt Akrapovič kipufogórendszert találunk szénszálas kipufogóvégekkel.
Kapcsolódó cikkek:
Az Alfa Romeo bemutatta a Giulia még brutálisabb változatát, nagyobb teljesítményű biturbó V6-os motorral.
DIGITÁLIS MAGAZIN