Jön a Skoda elektromos szabadidő-autója, az Enyaq iV
Hírek, 2020. május. 8.
AS

A neve már korábban kiderült, most pedig részleteket is elárult a Škoda az első teljesen elektromos hajtásúnak tervezett autójáról. Az Enyaq iV egy tágas szabadidő-autó, ami ötféle változatban érkezik, a csúcsmodell az RS lesz.

 

 

 

 

Az idén 125 éves Škoda kínálatában ott a zöld rendszámos, konnektorról tölthető hibrid Octavia iV és Superb iV, a cseh márka első elektromos autója a Citigo iV, de az első olyan, amit eleve elektromos autónak terveztek, az Enyaq iV lesz. A tágas szabadidő-autó a Volkswagen-csoport moduláris padlólemezére épül, akárcsak a Volkswagen ID.3 és a még be sem mutatott ID.4.

 

 

 

Az Enyaq iV az ID.4 testvérmodellje lesz, ahhoz hasonlóan 4,65 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,62 méter magas, ami azt jelenti, hogy 39 centivel hosszabb az ID.3-nál. A tengelytávja mindhárom modellnek 2,77 méter, és az elektromos hajtáslánc nem foglal sok helyet, ezért a Škoda utastere tágasnak ígérkezik, a csomagtartó is nagy az 585 literes értékével.

 

 

 

A Škoda rögtön ötféle változatban kínálja majd az elektromos autóját, a típus neve az akkumulátor kapacitására utal.

Az alapmodell az Enyaq iV 50 lesz, aminek a padlójába 52 kilowattos akkumulátor kerül, a hátsó kerekeket a hátul elhelyezett 148 lóerős elektormotor hajtja, ennek a változatnak 340 kilométer a hatótávja a valósághoz közelebb álló WLTP mérés szerint.

 

 

 

 

A következő modell az Enyaq iV 60, amibe 58 kilowattórás akkumulátort szerelnek, az elektromotorja 179 lóerős, a hatótávja 390 kilométer, míg az Enyaq iV 80 akkumulátora már 77 kilowattórás, a motor teljesítménye 204 lóerő, és egy feltöltéssel 500 kilométert is képes megtenni. A Škoda az utóbbiból összkerékhajtásos változatot is kínál, a két motor együtt 265 lóerőt ad le.

 

 

 

A csúcsmodell az Enyaq iV RS lesz, összkerékhajtással és 306 lóerős kombinált teljesítménnyel. A Škoda legerősebb villanyautója 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét 180 km/óránál korlátozzák, ennél nagyobb tempónál már nem lenne hatékony. Az RS ugyanolyan akkumulátort kap, mint az összkerekes 80X, és a hatótávja is ahhoz hasonlóan 460 kilométer.

 

 

 

Az Enyaq iV feltöltése az otthoni 230 voltos hálózatról 2,3 kilowattal történhet, az utcai oszlopokról és a garázsba szerelhető fali töltőről 11 kilowattal tölt, amivel egy éjszaka elég lehet a teletöltéshez. A Škoda ezen kívül 125 kilowattos villámtöltésre is alkalmas, amivel 40 perc alatt 10-ről 80 százalékra tornázható fel az akkumulátor töltöttsége.

 

 

 

A belsőt még nem mutatta meg a Škoda, de azt elárulta, hogy a műszerfalra 13 colos érintőképernyő, a vezető elé head-up display kerül, és az interneteléréssel a távolból is lekérdezhetők a főbb paraméterek. Az Enyaq iV gyártása Mladá Boleslavban kezdődik az év végén, a bevezető széria a Founder’s Edition lesz, amiből a Škoda alapításának évére utalva 1895 példány készül.

 

 

 

 

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár