Harminc éven keresztül az Opel magyarországi PR-ese volt Dános András, aki már az első magyar gyártású Astra születésében is közreműködött, most az Év Magyar Autója zsűrije választotta meg a legjobb autós PR-szakembernek.
Harmincéves sikeres opeles pályafutást követően mond szakmai búcsút az autós újságíróknak Dános András, az Opel magyarországi PR-igazgatója. Az Év Magyar Autója zsűrije a verseny lebonyolításban nyújtott fáradhatatlan és alapos segítségéért neki ítéli oda 2020-ban az év autós PR-szakembere díjat.
Az Opel importőre öt autóját nevezte az Év Magyar Autója különböző kategóriáiban, a Corsát, az elektromos Corsa-e-t, a megújult Astrát, a Crossland X-et és a plug-in hibrid Grandland X-et.
A Grandland X Hybrid végül az Év Zöldautója díjat nyerte el a hibridek közt, a Corsa pedig második lett a kisautók kategóriájában.
A sikerből kivette a részét az Opel mindig mosolygós PR-igazgatója is, Dános András nemcsak a hazai tesztelés lehetőségét biztosította, de meghívta a teljes zsűrit a Corsa és a hibrid Grandland X nemzetközi bemutatójára, és kizárólag a zsűritagok számára szervezett egy idő előtti tesztvezetést Rüsselsheimben, ahol az újságírók közt elsőként vezethettük az elektromos Corsa-e-t.
Dános András számára az elmúlt harminc év legemlékezetesebb pillanata az első magyarországi gyártású Opel Astra megszületése volt, amire egy korábbi interjúban így emlékezett vissza:
„Előzményünk nem volt, nem is lehetett, az elsőt csak egyszer lehet elkövetni. Óriási médiasztorit csaptunk. A politikai rendszerváltás gazdasági szimbóluma volt, ha úgy tetszik, a gazdasági rendszerváltás egy fontos mozzanata. Antall József miniszterelnök betegen is vállalta, hogy jön, és levezeti az autót a sorról. Jópofa háttértörténet, hogy előtte hetekig volt egy Astra Antall Józsefnél. Miniszterelnökként nem igazán vezetett, vagy vezethetett, hisz mindenhová állami autón sofőr vitte. Így adtunk neki egy – még természetesen import – Astrát, amelyen gyakorolta a vezetést. Nem is volt gond, a GM európai elnökével levezette az autót. Óriási történet volt. Kézi munkával raktuk össze a díszletet, emelőkosaras járművel tettük fel a zászlókat a megfelelő helyekre. Farmerban, trikóban este fél tízkor még aggattunk a gyárban."
"A táborverés időszaka volt ez, amit az első autó elkészülése koronázott meg. Utána követte a motorgyár avatása. Az már nem generált akkora figyelmet. Hiába volt a motorgyártás gazdasági értelemben messze a húzóprofil, mégis az autó kapta a legnagyobb figyelmet. Guinness-rekordot döntöttünk az avatással: mi egy év alatt háromszor avattuk fel ugyanazt a gyárat. A harmadik avatáson, az októberi ünnepélyes gyárátadáson Göncz Árpád akkori államelnök volt a díszvendég. Az úttörő időszak rendkívül izgalmas volt. A nehézségeket átvészeltük, szinte csak pozitív emlékeim vannak. Az is emlékezetes volt, amikor pár évvel később Jack Smith GM-elnök másodszor járt Magyarországon. Magas állami kitüntetést kapott. Ezzel az eseménnyel összekötöttük az Opel Omega B látványos bemutatóját a Budai Várban. Volt tűzijáték, meglepetés és gyönyörű környezet. Egy fél augusztus 20-át ellőttünk a Dunáról. Ma ezeket már nem lehetne megismételni, egy leleplezésre nem tudunk idehozni egy GM-elnököt.”
Kapcsolódó cikkek:
Kiderült, hogy melyik modellek nyerték az Év Magyar Autója díjakat, amelynek zsűrijében lapunk is részt vett, és az első alkalommal életre hívott szakmai verseny több kategóriájában is szoros volt a befutó.
DIGITÁLIS MAGAZIN