Dános András lett az év autós PR-szakembere
Hírek, 2020. május. 13.
AS

Harminc éven keresztül az Opel magyarországi PR-ese volt Dános András, aki már az első magyar gyártású Astra születésében is közreműködött, most az Év Magyar Autója zsűrije választotta meg a legjobb autós PR-szakembernek.

 

Harmincéves sikeres opeles pályafutást követően mond szakmai búcsút az autós újságíróknak Dános András, az Opel magyarországi PR-igazgatója. Az Év Magyar Autója zsűrije a verseny lebonyolításban nyújtott fáradhatatlan és alapos segítségéért neki ítéli oda 2020-ban az év autós PR-szakembere díjat.

 

 

Az Opel importőre öt autóját nevezte az Év Magyar Autója különböző kategóriáiban, a Corsát, az elektromos Corsa-e-t, a megújult Astrát, a Crossland X-et és a plug-in hibrid Grandland X-et.

A Grandland X Hybrid végül az Év Zöldautója díjat nyerte el a hibridek közt, a Corsa pedig második lett a kisautók kategóriájában.

 

 

A sikerből kivette a részét az Opel mindig mosolygós PR-igazgatója is, Dános András nemcsak a hazai tesztelés lehetőségét biztosította, de meghívta a teljes zsűrit a Corsa és a hibrid Grandland X nemzetközi bemutatójára, és kizárólag a zsűritagok számára szervezett egy idő előtti tesztvezetést Rüsselsheimben, ahol az újságírók közt elsőként vezethettük az elektromos Corsa-e-t.

 

 

Dános András számára az elmúlt harminc év legemlékezetesebb pillanata az első magyarországi gyártású Opel Astra megszületése volt, amire egy korábbi interjúban így emlékezett vissza:

 

„Előzményünk nem volt, nem is lehetett, az elsőt csak egyszer lehet elkövetni. Óriási médiasztorit csaptunk. A politikai rendszerváltás gazdasági szimbóluma volt, ha úgy tetszik, a gazdasági rendszerváltás egy fontos mozzanata. Antall József miniszterelnök betegen is vállalta, hogy jön, és levezeti az autót a sorról. Jópofa háttértörténet, hogy előtte hetekig volt egy Astra Antall Józsefnél. Miniszterelnökként nem igazán vezetett, vagy vezethetett, hisz mindenhová állami autón sofőr vitte. Így adtunk neki egy – még természetesen import – Astrát, amelyen gyakorolta a vezetést. Nem is volt gond, a GM európai elnökével levezette az autót. Óriási történet volt. Kézi munkával raktuk össze a díszletet, emelőkosaras járművel tettük fel a zászlókat a megfelelő helyekre. Farmerban, trikóban este fél tízkor még aggattunk a gyárban."

 

 

"A táborverés időszaka volt ez, amit az első autó elkészülése koronázott meg. Utána követte a motorgyár avatása. Az már nem generált akkora figyelmet. Hiába volt a motorgyártás gazdasági értelemben messze a húzóprofil, mégis az autó kapta a legnagyobb figyelmet. Guinness-rekordot döntöttünk az avatással: mi egy év alatt háromszor avattuk fel ugyanazt a gyárat. A harmadik avatáson, az októberi ünnepélyes gyárátadáson Göncz Árpád akkori államelnök volt a díszvendég. Az úttörő időszak rendkívül izgalmas volt. A nehézségeket átvészeltük, szinte csak pozitív emlékeim vannak. Az is emlékezetes volt, amikor pár évvel később Jack Smith GM-elnök másodszor járt Magyarországon. Magas állami kitüntetést kapott. Ezzel az eseménnyel összekötöttük az Opel Omega B látványos bemutatóját a Budai Várban. Volt tűzijáték, meglepetés és gyönyörű környezet. Egy fél augusztus 20-át ellőttünk a Dunáról. Ma ezeket már nem lehetne megismételni, egy leleplezésre nem tudunk idehozni egy GM-elnököt.”

 


 

Kapcsolódó cikkek:

 

Megvannak az Év Magyar Autója díj győztesei
Kiderült, hogy melyik modellek nyerték az Év Magyar Autója díjakat, amelynek zsűrijében lapunk is részt vett, és az első alkalommal életre hívott szakmai verseny több kategóriájában is szoros volt a befutó.
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár