A francia középkategóriás újdonság már a lenyűgöző formájával nagyon meggyőző, pedig vezetni sem utolsó az 508-at, amit a dízelváltozat után az igazán sportos GT kivitelben tesztelünk a 1,6 literes, 225 lóerős benzinmotorral.
Négyajtós lépcsőshátúból ötajtós kupéformájú limuzin lett a Peugeot középkategóriás modellje, és ha valami, akkor az új 508 képes lehet visszahódítani a vevőket a szabadidő-terepjáróktól.
A franciák középkategóriása egyszerűen fantasztikusan néz ki, főleg ebben a piros színben és a 19 colos kerekekkel, a GT változat krómpöttyös hűtőmaszkjával. Az elődjénél rövidebb, szélesebb és alacsonyabb 508-nak elég meggyőző a kiállása, a látványhoz a karomformájú menetfények és a fényjátékot villantó hátsó lámpák is hozzátesznek.
Az oldalablakok keret nélküliek, és a berendezés a vörös bőrkárpittal és a szürke tölgyfabetétekkel legalább olyan stílusos, mint a külső.
A Peugeot-nál megszokott módon a kis kormánykerék fölött látjuk a műszeregységet, amit 12,3 colos képernyő vetít tetszés szerint választott számlapokkal, sötétben az éjjellátó rendszer képe is itt jelenik meg. Az első ülések példásan tartanak és kényelmesek, masszázsfunkcióval is ellátták őket, a hátsó sorban már mérsékelt a fejtér, de egyáltalán nem kell nagy kompromisszumot kötni a kupéforma miatt, a csomagtér is használható méretű maradt, és nagyra nyíló ötödik ajtón keresztül pakolható.
Az új 508 nemcsak kisebb, hanem 70 kilogrammal könnyebb is lett a réginél, és a GT-hez bőven elég a sportkompaktokban megszokott 1,6 literes, turbós négyhengeres benzinmotor.
225 lóerővel mindig ugrásra kész, széria hozzá a nyolcfokozatú automata váltó, amit a kormánykerék mögötti fülekkel is kapcsolgathatunk, a GT-hez adott adaptív lengéscsillapítás pedig érezhetően állítja a futómű keménységét a komfortosan rugózó és sportosan feszes közt, de inkább az utóbbihoz áll közelebb. Az 508-cal nemcsak kanyarogni élmény, a dugóban araszoló asszisztenssel a hétköznapokon is jól használható, a 8,5 literes tesztfogyasztása nem jelentős.
A 13,5 milliós alapára már soknak hangzik, de ha nincs szükségünk mind a 225 lóerőre, ugyanennek a motornak a 180 lóerős kivitelével tízmilliótól konfigurálhatjuk magunknak a Peugeot kupéformájú limuzinját.
A bemutató az Autó és Stílus 2019. június–júliusi számában jelent meg. Töltsd le és olvasd el a lap digitális változatát!
vagy olvasd digitális formában!