Formához a tartalom – Peugeot 508 GT teszt
Teszt, 2020. május. 16.
AS

A francia középkategóriás újdonság már a lenyűgöző formájával nagyon meggyőző, pedig vezetni sem utolsó az 508-at, amit a dízelváltozat után az igazán sportos GT kivitelben tesztelünk a 1,6 literes, 225 lóerős benzinmotorral.

 

 

 

 

Négyajtós lépcsőshátúból ötajtós kupéformájú limuzin lett a Peugeot középkategóriás modellje, és ha valami, akkor az új 508 képes lehet visszahódítani a vevőket a szabadidő-terepjáróktól.

A franciák középkategóriása egyszerűen fantasztikusan néz ki, főleg ebben a piros színben és a 19 colos kerekekkel, a GT változat krómpöttyös hűtőmaszkjával. Az elődjénél rövidebb, szélesebb és alacsonyabb 508-nak elég meggyőző a kiállása, a látványhoz a karomformájú menetfények és a fényjátékot villantó hátsó lámpák is hozzátesznek.

 

 

 

 

Az oldalablakok keret nélküliek, és a berendezés a vörös bőrkárpittal és a szürke tölgyfabetétekkel legalább olyan stílusos, mint a külső.

A Peugeot-nál megszokott módon a kis kormánykerék fölött látjuk a műszeregységet, amit 12,3 colos képernyő vetít tetszés szerint választott számlapokkal, sötétben az éjjellátó rendszer képe is itt jelenik meg. Az első ülések példásan tartanak és kényelmesek, masszázsfunkcióval is ellátták őket, a hátsó sorban már mérsékelt a fejtér, de egyáltalán nem kell nagy kompromisszumot kötni a kupéforma miatt, a csomagtér is használható méretű maradt, és nagyra nyíló ötödik ajtón keresztül pakolható.

 

 

 

 

Az új 508 nemcsak kisebb, hanem 70 kilogrammal könnyebb is lett a réginél, és a GT-hez bőven elég a sportkompaktokban megszokott 1,6 literes, turbós négyhengeres benzinmotor.

225 lóerővel mindig ugrásra kész, széria hozzá a nyolcfokozatú automata váltó, amit a kormánykerék mögötti fülekkel is kapcsolgathatunk, a GT-hez adott adaptív lengéscsillapítás pedig érezhetően állítja a futómű keménységét a komfortosan rugózó és sportosan feszes közt, de inkább az utóbbihoz áll közelebb. Az 508-cal nemcsak kanyarogni élmény, a dugóban araszoló asszisztenssel a hétköznapokon is jól használható, a 8,5 literes tesztfogyasztása nem jelentős.

 

 

 

 

A 13,5 milliós alapára már soknak hangzik, de ha nincs szükségünk mind a 225 lóerőre, ugyanennek a motornak a 180 lóerős kivitelével tízmilliótól konfigurálhatjuk magunknak a Peugeot kupéformájú limuzinját.

 

Műszaki adatok
Peugeot 508 GT 1.6 PureTech 225
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
225 LE 5500/min
Nyomaték:
300 Nm 1900/min
Hossz/szél./mag.:
4750/1859/1403 mm
Tengelytáv:
2793 mm
Csomagtér:
487/1537 l
Gyorsulás 0-100 km/órára:
7,3 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári fogyasztás:
5,7 l/100 km
Tesztfogyasztás:
8,5 l/100 km
Alapár:
13 500 000 Ft
A tesztelt modell ára:
15 540 000 Ft
Tetszett:
Gyönyörű dizájn, egyedi berendezés, sportos üléspozíció, erőteljes motor, gazdag felszereltség
Nem tetszett:
Infotainment kezelése

 

A bemutató az Autó és Stílus 2019. június–júliusi számában jelent meg. Töltsd le és olvasd el a lap digitális változatát!

 




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár