Itt az idő a Kia Rio ráncfelvarrására, és bár a kisautó formája alig változik, a kínálatba mild hibrid rendszer és újabb vezetéstámogató asszisztensek érkeznek.
2016-ban jelent meg a Rio legújabb generációja, ezért a Kia idejét látta a modellfrissítésnek. Az eltalált forma nem változik, csak a hűtőmaszkot és az első lökhárítót szabják át, széria a LED-es fényszóró, és két új szín, a képeken látható szürke és kék érkezik a kínálatba.
Az utastérben jobb minőségű anyagokat ígérnek. A műszeregységben 4,2 colos kijelzőt kap a fedélzeti számítógép, a középen lévő érintőképernyő mérete 7-ről 8 colosra növekszik. A használhatóságot érinti, hogy a vezetőülés magasságállítása széria, a jobban felszerelt szinteken az utasé is állítható.
A legnagyobb újdonság a motortérben található, a Rio lesz az első benzines Kia, ami megkapja a márka 48 voltos mild hibrid rendszerét.
Az ezzel szerelt háromhengeres 1.0 T-GDI kapható lesz 100 és 120 lóerővel, hatfokozatú kézi vagy hétsebességes duplakuplungos váltóval.
A hatfokozatú kézi váltó érdekessége, hogy elektronikus kuplungjával képes lecsatlakoztatni a hajtást a motorról a kedvezőbb fogyasztás érdekében. A kínálatban megmarad az 1,2 literes, 84 lóerős négyhengeres szívómotor, és a mild hibrid rendszer nélkül a 100 lóerős turbós motor is.
A vezetéstámogató asszisztensek sora is teljes lett, gyalogosokat és kerékpárosokat felismerő autonóm vészfékezővel, holttérfigyelővel, hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel, adaptív tempomattal és sávartóval. Az utóbbi kettővel 180 km/óráig szinte önvezetésre képes a Rio.
Kapcsolódó cikkek:
A Kia megmutatta az első képeket a Sorento negyedik generációjáról, ami karakteresebb formát kapott.
DIGITÁLIS MAGAZIN