Hibridekkel újult meg a BMW 5-ös sorozat
Hírek, 2020. május. 27.
AS

A BMW alaposan felfrissítette az 5-ös sorozat jelenlegi generációját, ami karakteresebb formát kapott, és a kínálatában többféle hibrid változat is lesz.

 

 

 

 

Az 5-ös sorozat jelenlegi generációja 2017-ben jelent meg, és mostanáig több mint 600 ezer példány kelt el belőle. A sportosan elegáns limuzin és kombi karakteresebb formát kapott, a fényszórók szögletesebbek lettek, dupla L-alakú nappali menetfénnyel, akár lézeres mátrixfényszóróként is elérhetők.

 

 

 

 

A szélesebb hűtőmaszkon a vesék közös keretet kaptak, a lökhárítókat és a hátsó lámpákat is átrajzolták.

A kínálatban négy új szín és újabb kerekek jelentek meg. A műszerfal közepére alapból 10,25 colos, felárért 12,3 colos érintőképernyő kerül, a BMW legújabb infotainment rendszerével, ahol az Apple CarPlay okostelefon-kapcsolat mellett már az Android Auto is elérhető.

 

 

 

 

Az 5-ös sorozatban mostantól minden négyhengeres és hathengeres modell 48 voltos mild hibrid rendszerrel készül,

aminek az integrált indítógenerátora 11 lóerős. A standard kínálat a 184 lóerős 520i-vel indul, és a 340 lóerős 540i-ig tart, a csúcsmodell egyelőre az 530 lóerős biturbó V8-assal szerelt M550i, de később az M5 is megújul.

 

 

 

 

Az új 5-ös sorozat többféle plug-in hibrid változatban is készül majd, az 530e a limuzin után a kombihoz is elérhető.

A benzinmotorja kétliteres, 184 lóerős, az elektromotorja 109 lóerős, a kombinált teljesítmény 292 lóerő. Az összkerékhajtással is rendelhető plug-in hibrid egy feltöltéssel 58-62 kilométert képes menni elektromosan, a kombinál 53-56 kilométer ez az érték.

 

 

 

 

A zöld rendszámos kínálat újdonsága az 545e xDrive, ami csak lépcsőshátú karosszériával kérhető, és a benzinmotorja már hathengeres.

A háromliteres motorja 286 lóerős, ehhez kapcsolódik a 109 lóerős elektromotor, amivel 394 lóerő a kombinált teljesítmény, és 54-57 kilométert képes menni tisztán elektromosan egy feltöltéssel.

 

 

 

 

A vezetési asszisztensek sora tovább bővült, a navigáció alapján képes előre látni és önállóan végrehajtani a szükséges sávváltásokat, autópályán pedig torlódás esetén automatikusan a mentősávhoz igazodik. Bekerült az önállóan kitolató asszisztens, és egy fedélzeti kamera is, ami baleset esetén lehet hasznos.

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Hatalmas dobás – BMW X5 menetpróba
A BMW-nél az X5-tel kezdődött a szabadidő-terepjárók korszaka, és mostanra már a negyedik generációját mutatták be. A legújabb modell még nagyobb lett, még több high-tech extrával.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár