A BMW alaposan felfrissítette az 5-ös sorozat jelenlegi generációját, ami karakteresebb formát kapott, és a kínálatában többféle hibrid változat is lesz.
Az 5-ös sorozat jelenlegi generációja 2017-ben jelent meg, és mostanáig több mint 600 ezer példány kelt el belőle. A sportosan elegáns limuzin és kombi karakteresebb formát kapott, a fényszórók szögletesebbek lettek, dupla L-alakú nappali menetfénnyel, akár lézeres mátrixfényszóróként is elérhetők.
A szélesebb hűtőmaszkon a vesék közös keretet kaptak, a lökhárítókat és a hátsó lámpákat is átrajzolták.
A kínálatban négy új szín és újabb kerekek jelentek meg. A műszerfal közepére alapból 10,25 colos, felárért 12,3 colos érintőképernyő kerül, a BMW legújabb infotainment rendszerével, ahol az Apple CarPlay okostelefon-kapcsolat mellett már az Android Auto is elérhető.
Az 5-ös sorozatban mostantól minden négyhengeres és hathengeres modell 48 voltos mild hibrid rendszerrel készül,
aminek az integrált indítógenerátora 11 lóerős. A standard kínálat a 184 lóerős 520i-vel indul, és a 340 lóerős 540i-ig tart, a csúcsmodell egyelőre az 530 lóerős biturbó V8-assal szerelt M550i, de később az M5 is megújul.
Az új 5-ös sorozat többféle plug-in hibrid változatban is készül majd, az 530e a limuzin után a kombihoz is elérhető.
A benzinmotorja kétliteres, 184 lóerős, az elektromotorja 109 lóerős, a kombinált teljesítmény 292 lóerő. Az összkerékhajtással is rendelhető plug-in hibrid egy feltöltéssel 58-62 kilométert képes menni elektromosan, a kombinál 53-56 kilométer ez az érték.
A zöld rendszámos kínálat újdonsága az 545e xDrive, ami csak lépcsőshátú karosszériával kérhető, és a benzinmotorja már hathengeres.
A háromliteres motorja 286 lóerős, ehhez kapcsolódik a 109 lóerős elektromotor, amivel 394 lóerő a kombinált teljesítmény, és 54-57 kilométert képes menni tisztán elektromosan egy feltöltéssel.
A vezetési asszisztensek sora tovább bővült, a navigáció alapján képes előre látni és önállóan végrehajtani a szükséges sávváltásokat, autópályán pedig torlódás esetén automatikusan a mentősávhoz igazodik. Bekerült az önállóan kitolató asszisztens, és egy fedélzeti kamera is, ami baleset esetén lehet hasznos.
Kapcsolódó cikkek:
A BMW-nél az X5-tel kezdődött a szabadidő-terepjárók korszaka, és mostanra már a negyedik generációját mutatták be. A legújabb modell még nagyobb lett, még több high-tech extrával.
vagy olvasd digitális formában!