Markáns külsővel jön a vadonatúj BMW 4-es Coupé
Hírek, 2020. június. 3.
AS

A BMW-nél gyártásba kerül a hatalmas méretű hűtőmaszk a 4-es sorozat új generációján, ami egyébként tökéletes sportkupénak ígérkezik.

 

 

 

 

Nagy meglepetést keltett a BMW, amikor a tavalyi frankfurti autószalonon bemutatta a 4-es sorozat utódját előrevetítő Concept 4-et, és most ismét, amikor kiderült, hogy gyártásba is kerül a hatalmas hűtőmaszk. Az újdonság ezzel jobban megkülönböztethető, markáns külsőt kapott a 3-as sorozathoz képest, aminek a műszaki alapjára épül.

 

 

 

 

A kétajtós kupé 4,77 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,38 méter magas karosszériája 13 centivel hosszabb és hárommal szélesebb lett, a lépcsőshátú testvérénél hat centivel alacsonyabb. A tengelytávja négy centivel 2,85 méterre nőtt, ezzel összességében nyúlánkabbnak tűnik az elődjénél áramvonalasabb sportkupé.

 

 

 

 

 

 

A fényszórók szériafelszereltségként LED-esek, de felárért lézeres fényszóró is elérhető, ami 550 méterre képes bevilágítani az utat. A műszerfal szinte változtatás nélkül került át a 3-as sorozatból, ahhoz hasonlóan két 12,3 colos színes képernyővel, okostelefon-tükrözéssel és a legújabb asszisztensrendszerekkel.

 

 

 

 

Az utastér négyszemélyes, a hátsó sorban két teljes értékű ülést ígérnek, és széria a háromzónás automata klímaberendezés, ahol a hátul ülők külön állíthatják a hőmérsékletet. A csomagtartó 440 literes, és a hátsó üléstámla három részben hajtható előre, ezért még négy személlyel is lehet hosszú tárgyakat szállítani az autóban.

 

 

 

 

A 4-es sorozat továbbra is hátsókerék-hajtású, a négyhengeres dízelhez opció, a hathengeres modellekhez széria az xDrive összkerékhajtás. A kézi váltó azonban már nem elérhető, minden modell szériafelszereltségként kapja a nyolcfokozatú automata váltót. A sportkupét sportosabban vezethetőnek ígérik az elődjénél.

 

 

 

 

A motorkínálat a 420i-vel indul, amiben a kétliteres, négyhengeres benzinmotor 184 lóerőre és 300 Nm nyomatékra képes, ezzel 7,5 másodperc alatt gyorsul százra és 240 km/óra a végsebessége. A 430i-ben ez a motor 258 lóerős és 400 Nm a nyomatéka, amivel 5,8 másodperc alatt gyorsul százra, 250 km/órás végsebesség mellett.

 

 

 

 

A csúcsmodell egyelőre az M440i xDrive lesz, aminek a háromliteres, soros hathengeres benzinmotorja 374 lóerős és 500 Nm nyomatékot ad le, 4,5 másodperc is elég a százra gyorsuláshoz. A 4-es sorozatba később ennél izmosabb modell is érkezik, az új M4-ben ez a motor 510 lóerős teljesítményre lehet képes.

 

 

 

A benzines csúcsmodell mellett a dízelek is megkapják a 48 voltos mild hibrid rendszert, ahol egy 11 lóerős elektromotor látja el az önindító és a generátor szerepét. A kínálat a 420d-vel indul, amiben a kétliteres turbódízel 190 lóerős és 400 Nm a nyomatéka, ezzel 7,1 másodperc alatt gyorsul százra és 240 km/óra a végsebessége.

 

 

 

 

 

 

A háromliteres turbódízel a 430d-ben 286 lóerős, a legnagyobb nyomatéka 650 Nm, ezzel 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, az M440d-ben pedig 340 lóerős és 700 Nm a nyomatéka, és 4,7 másodperc alatt éri el a százas tempót. A 4-es sorozatból a kupé után vászontetős kabrió is készül, jövőre érkezik az ötajtós Gran Coupé, aminek elektromos hajtású változata is lesz i4 néven.

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

A Concept i4 a BMW következő elektromos autójának előzetese
A BMW következő elektromos autója a 4-es sorozatba tartozó Gran Coupé lesz, ami i4 néven kerül gyártásba.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár