A BMW-nél gyártásba kerül a hatalmas méretű hűtőmaszk a 4-es sorozat új generációján, ami egyébként tökéletes sportkupénak ígérkezik.
Nagy meglepetést keltett a BMW, amikor a tavalyi frankfurti autószalonon bemutatta a 4-es sorozat utódját előrevetítő Concept 4-et, és most ismét, amikor kiderült, hogy gyártásba is kerül a hatalmas hűtőmaszk. Az újdonság ezzel jobban megkülönböztethető, markáns külsőt kapott a 3-as sorozathoz képest, aminek a műszaki alapjára épül.
A kétajtós kupé 4,77 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,38 méter magas karosszériája 13 centivel hosszabb és hárommal szélesebb lett, a lépcsőshátú testvérénél hat centivel alacsonyabb. A tengelytávja négy centivel 2,85 méterre nőtt, ezzel összességében nyúlánkabbnak tűnik az elődjénél áramvonalasabb sportkupé.
A fényszórók szériafelszereltségként LED-esek, de felárért lézeres fényszóró is elérhető, ami 550 méterre képes bevilágítani az utat. A műszerfal szinte változtatás nélkül került át a 3-as sorozatból, ahhoz hasonlóan két 12,3 colos színes képernyővel, okostelefon-tükrözéssel és a legújabb asszisztensrendszerekkel.
Az utastér négyszemélyes, a hátsó sorban két teljes értékű ülést ígérnek, és széria a háromzónás automata klímaberendezés, ahol a hátul ülők külön állíthatják a hőmérsékletet. A csomagtartó 440 literes, és a hátsó üléstámla három részben hajtható előre, ezért még négy személlyel is lehet hosszú tárgyakat szállítani az autóban.
A 4-es sorozat továbbra is hátsókerék-hajtású, a négyhengeres dízelhez opció, a hathengeres modellekhez széria az xDrive összkerékhajtás. A kézi váltó azonban már nem elérhető, minden modell szériafelszereltségként kapja a nyolcfokozatú automata váltót. A sportkupét sportosabban vezethetőnek ígérik az elődjénél.
A motorkínálat a 420i-vel indul, amiben a kétliteres, négyhengeres benzinmotor 184 lóerőre és 300 Nm nyomatékra képes, ezzel 7,5 másodperc alatt gyorsul százra és 240 km/óra a végsebessége. A 430i-ben ez a motor 258 lóerős és 400 Nm a nyomatéka, amivel 5,8 másodperc alatt gyorsul százra, 250 km/órás végsebesség mellett.
A csúcsmodell egyelőre az M440i xDrive lesz, aminek a háromliteres, soros hathengeres benzinmotorja 374 lóerős és 500 Nm nyomatékot ad le, 4,5 másodperc is elég a százra gyorsuláshoz. A 4-es sorozatba később ennél izmosabb modell is érkezik, az új M4-ben ez a motor 510 lóerős teljesítményre lehet képes.
A benzines csúcsmodell mellett a dízelek is megkapják a 48 voltos mild hibrid rendszert, ahol egy 11 lóerős elektromotor látja el az önindító és a generátor szerepét. A kínálat a 420d-vel indul, amiben a kétliteres turbódízel 190 lóerős és 400 Nm a nyomatéka, ezzel 7,1 másodperc alatt gyorsul százra és 240 km/óra a végsebessége.
A háromliteres turbódízel a 430d-ben 286 lóerős, a legnagyobb nyomatéka 650 Nm, ezzel 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, az M440d-ben pedig 340 lóerős és 700 Nm a nyomatéka, és 4,7 másodperc alatt éri el a százas tempót. A 4-es sorozatból a kupé után vászontetős kabrió is készül, jövőre érkezik az ötajtós Gran Coupé, aminek elektromos hajtású változata is lesz i4 néven.
Kapcsolódó cikkek:
A BMW következő elektromos autója a 4-es sorozatba tartozó Gran Coupé lesz, ami i4 néven kerül gyártásba.
vagy olvasd digitális formában!