A bemutatása után négy évvel felfrissítette az első igazi szabadidő-autóját a Seat, az Ateca formája és berendezése is igazodott a márka újabb modelljeihez.
2016-ban jelent meg a Seat első önálló szabadidő-autója, az Ateca, amit a kisebb Arona és a nagyobb Tarraco követett, a három típus összesen már csaknem a felét teszi ki a spanyol márka eladásainak. A középső modellből az eltelt idő alatt több mint 300 ezer példány kelt el, és idén érkezik a ráncfelvarrott változata.
Az Ateca megkapta a Seat új hűtőmaszkját és fényszóróit, az utóbbi immár alapáron teljesen LED-es. A lökhárítók formája változott, amivel az autó hossza két centivel 4,38 méteresre nőtt, és hátul is újak a lámpatestek, a legújabb évjáratot a középre került, írott betűvel írt típusjelzésről lehet felismerni. A kínálat újdonsága a terepjárós stílusú Xperience felszereltség.
A belső térben a vadonatúj Leonból ismerős kormánykereket találjuk, mögötte a 10,25 colos kijelzőjű műszeregységgel, és a középkonzolon az alapból 8,25 colos, felárért 9,2 colos érintőképernyős rendszer is új, már vezeték nélkül is támogatja az okostelefon-tükrözést. Az extrák közt újdonság a látható fűtőszál nélküli fűthető szélvédő.
A motorkínálat nem változott, a háromhengeres, 110 lóerős 1.0 TSI-vel indul, a 150 lóerős 1.5 TSI-hez opció, a 190 lóerős 2.0 TSI-hez pedig széria a DSG váltó, az utóbbihoz a 4Drive összkerékhajtás is. 1.6 TDI már nincs, helyette a kétliteres turbódízel 115 és 150 lóerővel kérhető, az erősebbhez DSG váltót és összkerékhajtást is lehet rendelni.
Kapcsolódó cikkek:
Az újdonság nemcsak az elődjénél, hanem a testvérének számító nyolcas Golfnál is nagyobb lett, és konnektorról tölthető hibridként is kapható lesz.
DIGITÁLIS MAGAZIN