Formába hozták a Lexus IS-t
Hírek, 2020. június. 16.
AS

A Lexus alaposan megújította a hátsókerék-hajtású sportos középkategóriás szedánját, de az IS átdolgozott változata nálunk már nem lesz kapható.

 

 

 

 

2013-ban jelent meg a Lexus középkategóriás modelljének harmadik generációja, és az IS első három szériájából 1999 óta több mint egymillió példányt adtak el. Most lenne esedékes a modellváltás, de a japán márka ahelyett, hogy teljesen új autót mutatna be, alaposan átdolgozta a jelenlegit, ami az európai piacon már nem lesz kapható.

 

 

 

 

A lépcsőshátú karosszéria eltalált arányai maradtak, de a fényszórók és a hűtőmaszk, a lökhárítók és a hátsó lámpák teljesen újak. A külső változások miatt a hossza három centivel 4,71 méteresre, a szélessége szintén három centivel 1,84 méteresre nőtt, az 1,43 méteres magassága és a 2,8 méteres tengelytávja változatlan maradt.

 

 

 

 

A megosztó dizájn helyett egységesebb, de még mindig nagyon látványos külsőt kapott a megújult IS, a fényszórókba integrált nappali menetfénnyel, hatalmas orsó alakú hűtőmaszkkal, 19 colos kerekekkel és hátul karcsúbb, de szélesebb lámpákkal, amiket egy LED-es fénycsíkkal kötöttek össze. Az F-Sport változat még sportosabb megjelenésű.

 

 

 

 

A műszerfalat is modernizálták, a középkonzol tetejére egy 10,3 colos érintőképernyő került, ami Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-tükrözésre is képes, és az ülések közt lévő érintőpaddal is kezelhető. A szélső légbeömlőket kerek formájúra cserélték, és az F-Sportban a többi Lexushoz hasonlóan középre került egy vetített számlap.

 

 

 

 

Európában már csak hibridként lehetett kapni az IS-t, és mivel nálunk úgysem forgalmazzák az újdonságot, ezúttal nem esik szó a hibridről. Az Egyesült Államokban a hátsókerék-hajtású alapmodell az IS 300, amibe egy kétliteres, 244 lóerős turbós négyhengeres benzinmotor kerül, összkerékhajtással pedig a 3,5 literes, 264 lóerős V6-os hajtja.

 

 

 

 

A csúcsmodell az IS 350 a háromliteres, 315 lóerős V6-ossal, ami hátsókerék-hajtással 5,6, összkerékhajtással pedig 5,7 másodperc alatt éri el a százas tempót. Az új IS csak Japánban, Észak-Amerikában, a Közel-Keleten, valamint Ázsia és Óceánia egyes országaiban lesz kapható, nálunk a crossover NX-et kínálja helyette a márka.

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Az eddigi legjobb Lexus az új LS
Bemutatta az LS ötödik generációját a Lexus a detroiti autószalonon, ugyanott, ahol 28 évvel ezelőtt ennek a modellnek az első szériájával debütált a márka.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár