Formába hozták a Lexus IS-t
Hírek, 2020. június. 16.
AS

A Lexus alaposan megújította a hátsókerék-hajtású sportos középkategóriás szedánját, de az IS átdolgozott változata nálunk már nem lesz kapható.

 

 

 

 

2013-ban jelent meg a Lexus középkategóriás modelljének harmadik generációja, és az IS első három szériájából 1999 óta több mint egymillió példányt adtak el. Most lenne esedékes a modellváltás, de a japán márka ahelyett, hogy teljesen új autót mutatna be, alaposan átdolgozta a jelenlegit, ami az európai piacon már nem lesz kapható.

 

 

 

 

A lépcsőshátú karosszéria eltalált arányai maradtak, de a fényszórók és a hűtőmaszk, a lökhárítók és a hátsó lámpák teljesen újak. A külső változások miatt a hossza három centivel 4,71 méteresre, a szélessége szintén három centivel 1,84 méteresre nőtt, az 1,43 méteres magassága és a 2,8 méteres tengelytávja változatlan maradt.

 

 

 

 

A megosztó dizájn helyett egységesebb, de még mindig nagyon látványos külsőt kapott a megújult IS, a fényszórókba integrált nappali menetfénnyel, hatalmas orsó alakú hűtőmaszkkal, 19 colos kerekekkel és hátul karcsúbb, de szélesebb lámpákkal, amiket egy LED-es fénycsíkkal kötöttek össze. Az F-Sport változat még sportosabb megjelenésű.

 

 

 

 

A műszerfalat is modernizálták, a középkonzol tetejére egy 10,3 colos érintőképernyő került, ami Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-tükrözésre is képes, és az ülések közt lévő érintőpaddal is kezelhető. A szélső légbeömlőket kerek formájúra cserélték, és az F-Sportban a többi Lexushoz hasonlóan középre került egy vetített számlap.

 

 

 

 

Európában már csak hibridként lehetett kapni az IS-t, és mivel nálunk úgysem forgalmazzák az újdonságot, ezúttal nem esik szó a hibridről. Az Egyesült Államokban a hátsókerék-hajtású alapmodell az IS 300, amibe egy kétliteres, 244 lóerős turbós négyhengeres benzinmotor kerül, összkerékhajtással pedig a 3,5 literes, 264 lóerős V6-os hajtja.

 

 

 

 

A csúcsmodell az IS 350 a háromliteres, 315 lóerős V6-ossal, ami hátsókerék-hajtással 5,6, összkerékhajtással pedig 5,7 másodperc alatt éri el a százas tempót. Az új IS csak Japánban, Észak-Amerikában, a Közel-Keleten, valamint Ázsia és Óceánia egyes országaiban lesz kapható, nálunk a crossover NX-et kínálja helyette a márka.

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Az eddigi legjobb Lexus az új LS
Bemutatta az LS ötödik generációját a Lexus a detroiti autószalonon, ugyanott, ahol 28 évvel ezelőtt ennek a modellnek az első szériájával debütált a márka.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár