A modellfrissítéssel kibővült a Volkswagen Arteon kínálata, a kupéformájú limuzin mellé Shooting Brake kombi érkezik, ami konnektorról tölthető hibridként és sportváltozatban is kapható lesz.
2017-ben jelent meg a Volkswagen kupéformájú középkategóriás modellje, és ugyan még nem volt szüksége ráncfelvarrásra, de a megújulással együtt alaposan kibővült a kínálata. A ferdehátú ötajtós mellé megérkezett a Shooting Brake kombi, valamint a konnektorról tölthető hibrid és a sportos R változat is.
A ráncfelvarrás során csak részleteiben változott az Arteon, aminek a fényszóróját eddig is összekötötték a hűtőmaszkkal, de most már felszereltségtől függően a nappali menetfény fénycsíkja is az emblémáig futhat. Újak a lökhárítók és a hátsó lámpák, és újabb színek is megjelentek a kínálatban.
A sportos formájú Arteon Shooting Brake még praktikusabb, mint az ötajtós limuzin, a csomagtartója alapesetben 565 literes, az egyharmad-kétharmad arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével pedig 1632 literesre bővíthető, a limuzinnál egyébként 563 és 1557 liter ez a két érték. Két üléssel a kombi raktere 2,09 méter hosszú.
A keret nélküli ablakaival különleges Arteon belső tere eddig nem nagyon különbözött a Passattól, de most teljesen új, elegáns műszerfalat kapott, színes kijelzős műszeregységgel és kétféle méretben kérhető érintőképernyővel. Új a kormánykerék, amire érintőgombok kerültek, és érintéssel lehet állítani a klímaberendezést is.
A Passat után az Arteon is elérhető lesz plug-in hibrid változatban. Az eHybrid hajtáslánca az 1,4 literes, 156 lóerős TSI-ből és egy 115 lóerős elektromotorból áll, a kombinált teljesítmény 218 lóerő. A hátsó ülések alatti akkumulátor 13 kilowattórás, aminek egy feltöltésével 50-60 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan.
Az Arteon eddig is kapható volt 272 lóerős benzinmotorral, de az új csúcsmodell az Arteon R, amiben a kétliteres motor már 320 lóerőre és 420 Nm nyomatékra képes, hozzá hétfokozatú duplakuplungos váltó és összkerékhajtás kapcsolódik. Az Arteon R a hátsó kerekek közt is képes elosztani a nyomatékot a minél jobb kigyorsítás érdekében.
A megújult Passat után az Arteon is megkapja a Volkswagen legújabb vezetéssegítő rendszereit, az adaptív tempomattal és sávtartóval már 210 km/óráig képes szinte önállóan haladni az autó, ami a kanyarok előtt is magától lassít. Az opciók közt új hangulatvilágítást, nagylátószögű tolatókamerát és 700 wattos Harman Kardon hifit találni.
Kapcsolódó cikkek:
A Porsche Cayenne és a Volvo XC90 után a Volkswagen Touareg csúcsmodellje is konnektorról tölthető hibrid hajtást kap, ami azért elég izmos lett, hogy az R betűvel jelöljék.


