A Suzuki plug-in hibrid szabadidő-autója az Across
Hírek, 2020. július. 1.
AS

Megjelent a Toyotával kötött együttműködés eredménye, elsőként a konnektorról tölthető hibrid RAV4-et vette a saját nevére a Suzuki.

 

 

 

2017-ben jelentette be a Suzuki és a Toyota, hogy együttműködésre lépnek, amelynek során felhasználják a Suzukinak a kisautók közt, a Toyotának pedig az elektromos autózás terén szerzett tapasztalatait. A megállapodás alapján a Toyota felajánlja a hibrid rendszerét és két modelljét a Suzukinak, ezek közül a RAV4 az első.

 

 

 

Az új Suzuki Across tulajdonképpen a Toyota RAV4 átemblémázott változata. A 4,64 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,69 méter magas karosszéria jellegzetes formája megmaradt, de a Suzuki szűkebbre szabott fényszórókat, egyedi hűtőmaszkot és lökhárítókat kapott. A könnyűfém kerekek 19 colosak, és hátul már csak az emblémák különböznek.

 

 

 

A berendezés szinte változatlanul került át a Toyotából, mint a középen lévő 9 colos érintőképernyő, ami már Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-tükrözésre is képes. A tengelytávolság 2,69 méter, a csomagtartó alapesetben 490 literes, és a hátsó támlák előredöntésével 1604 literesre bővíthető.

 

 

 

 

A RAV4 benzines, hibrid és plug-in hibrid változatban is kapható, de a Suzuki ebből csak az utóbbit vette át. A rendszer egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorból és két meghajtó elektromotorból áll. A Suzuki nem árulta el a kombinált teljesítményét, de a Toyota szerint 306 lóerőre képes, amivel hat másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 180 km/óránál korlátozott.

 

 

 

 

Az első kerekekhez egy 183 lóerős és 270 Nm nyomatékra képes, a hátsókhoz pedig 55 lóerős és 121 Nm nyomatékú elektromotor került, amivel alapesetben elsőkerék-hajtású az Across, de szükség esetén a nyomaték 80 százaléka juthat hátra. A lítiumion akkumulátora 18,1 kilowattórás, ennek egy feltöltésével 75 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan.

 

 

 

Az Across a legújabb vezetéstámogató asszisztenseket is megkapja, többek közt az adaptív tempomatot, valamint a ráfutásgátló, sávkövető, holttérfigyelő és táblafelismerő rendszereket. A forgalmazása idén ősszel kezdődik Európában, az ára is akkor derül ki, és már nem kell sokat várni a folytatásra, hamarosan a Corolla kombit is a nevére veszi a Suzuki.

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Megújult és még hatékonyabb lett a Suzuki Ignis
Még csak nemrég vezette be a Suzuki az Ignis jelenlegi generációját, máris eljött a ráncfelvarrás ideje. A városi crossover külsején és a mild hibrid hajtásán is igazítottak.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár