A Suzuki plug-in hibrid szabadidő-autója az Across
Hírek, 2020. július. 1.
AS

Megjelent a Toyotával kötött együttműködés eredménye, elsőként a konnektorról tölthető hibrid RAV4-et vette a saját nevére a Suzuki.

 

 

 

2017-ben jelentette be a Suzuki és a Toyota, hogy együttműködésre lépnek, amelynek során felhasználják a Suzukinak a kisautók közt, a Toyotának pedig az elektromos autózás terén szerzett tapasztalatait. A megállapodás alapján a Toyota felajánlja a hibrid rendszerét és két modelljét a Suzukinak, ezek közül a RAV4 az első.

 

 

 

Az új Suzuki Across tulajdonképpen a Toyota RAV4 átemblémázott változata. A 4,64 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,69 méter magas karosszéria jellegzetes formája megmaradt, de a Suzuki szűkebbre szabott fényszórókat, egyedi hűtőmaszkot és lökhárítókat kapott. A könnyűfém kerekek 19 colosak, és hátul már csak az emblémák különböznek.

 

 

 

A berendezés szinte változatlanul került át a Toyotából, mint a középen lévő 9 colos érintőképernyő, ami már Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-tükrözésre is képes. A tengelytávolság 2,69 méter, a csomagtartó alapesetben 490 literes, és a hátsó támlák előredöntésével 1604 literesre bővíthető.

 

 

 

 

A RAV4 benzines, hibrid és plug-in hibrid változatban is kapható, de a Suzuki ebből csak az utóbbit vette át. A rendszer egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorból és két meghajtó elektromotorból áll. A Suzuki nem árulta el a kombinált teljesítményét, de a Toyota szerint 306 lóerőre képes, amivel hat másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 180 km/óránál korlátozott.

 

 

 

 

Az első kerekekhez egy 183 lóerős és 270 Nm nyomatékra képes, a hátsókhoz pedig 55 lóerős és 121 Nm nyomatékú elektromotor került, amivel alapesetben elsőkerék-hajtású az Across, de szükség esetén a nyomaték 80 százaléka juthat hátra. A lítiumion akkumulátora 18,1 kilowattórás, ennek egy feltöltésével 75 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan.

 

 

 

Az Across a legújabb vezetéstámogató asszisztenseket is megkapja, többek közt az adaptív tempomatot, valamint a ráfutásgátló, sávkövető, holttérfigyelő és táblafelismerő rendszereket. A forgalmazása idén ősszel kezdődik Európában, az ára is akkor derül ki, és már nem kell sokat várni a folytatásra, hamarosan a Corolla kombit is a nevére veszi a Suzuki.

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Megújult és még hatékonyabb lett a Suzuki Ignis
Még csak nemrég vezette be a Suzuki az Ignis jelenlegi generációját, máris eljött a ráncfelvarrás ideje. A városi crossover külsején és a mild hibrid hajtásán is igazítottak.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár