A bemutatása után három évvel a Suzuki finoman megújította a Swiftet. A bevált forma nem változott, de a mild hibriddel szerelt benzinmotorja még takarékosabb lett.
2017-ben jelent meg a Swift jelenlegi generációja, és még nem lett volna szüksége ráncfelvarrásra, ezért a modellfrissítés inkább a technikáját érintette. Az eltalált dizájn nem változott, mindössze a hűtőmaszk közepén lévő krómcsíkról lehet felismerni a legújabb modellt, a kínálatban újabb kerekek és színkombinációk jelentek meg.
Az újonnan megjelent színvariációk közé tartozik a lángvörös, kobaltkék és borostyánsárga fényezés fekete gyöngyház tetővel, illetve az aranysárga karosszéria ezüstmetál tetővel. A belső tér változatlanul került át, már az alapmodell is sportos kormánykereket kap, az egyetlen újdonság a műszerfal fémszínű betétje.
A modellfrissítéssel a Swift is megkapta azt a hajtásláncot, ami a megújult Ignisben jelent meg. A két kisautó mostantól csakis a 12 voltos mild hibrid hajtással érhető el, és ehhez az 1,2 literes, négyhengeres benzinmotort is átdolgozták. A teljesítménye 90-ről 83 lóerőre, a legnagyobb nyomatéka 120-ról 107 Nm-re csökkent, de takarékosabb is lett.
A 12 voltos mild hibrid rendszer lítiumion akkumulátorának kapacitását 3-ról 10 amperórára növelték, így az önindító és generátor szerepét ellátó elektromotor, az integrált indítógenerátor még hatékonyabban segíthet be a benzinmotornak. A Swift átlagfogyasztása ezzel 3,9 literre csökkent a korábbi NEDC, és 5,0 literre az újabb WLTP mérés szerint száz kilométerenként.
A Suzuki kisautója eddig is a legtakarékosabbak közé tartozott a kategóriában, ami a hatékony hajtásláncon kívül masszív, mégis könnyű karosszériának köszönhető, az alapmodell csak 865 kilogrammot nyom. A szerényebb teljesítményű motorral 13,1 másodperc alatt gyorsul százra és 180 km/óra a végsebessége.
A Swiftben a vezetéstámogató rendszereket is megtaláljuk, a kétérzékelős vészfékasszisztenst, a sávtartásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, a holttérfigyelőt és a táblafelismerőt. Az akciós alapár 3 990 000 forint, az ötfokozatú kézi váltó helyett 520 ezer forintért fokozatmentes automatát, 400 ezer forintért összkerékhajtást lehet rendelni.
Kapcsolódó cikkek:
Még csak nemrég vezette be a Suzuki az Ignis jelenlegi generációját, máris eljött a ráncfelvarrás ideje. A városi crossover külsején és a mild hibrid hajtásán is igazítottak.
DIGITÁLIS MAGAZIN