Takarékosabb lett a megújult Suzuki Swift
Hírek, 2020. július. 7.
AS

A bemutatása után három évvel a Suzuki finoman megújította a Swiftet. A bevált forma nem változott, de a mild hibriddel szerelt benzinmotorja még takarékosabb lett.

 

 

 

2017-ben jelent meg a Swift jelenlegi generációja, és még nem lett volna szüksége ráncfelvarrásra, ezért a modellfrissítés inkább a technikáját érintette. Az eltalált dizájn nem változott, mindössze a hűtőmaszk közepén lévő krómcsíkról lehet felismerni a legújabb modellt, a kínálatban újabb kerekek és színkombinációk jelentek meg.

 

 

 

 

Az újonnan megjelent színvariációk közé tartozik a lángvörös, kobaltkék és borostyánsárga fényezés fekete gyöngyház tetővel, illetve az aranysárga karosszéria ezüstmetál tetővel. A belső tér változatlanul került át, már az alapmodell is sportos kormánykereket kap, az egyetlen újdonság a műszerfal fémszínű betétje.

 

 

A modellfrissítéssel a Swift is megkapta azt a hajtásláncot, ami a megújult Ignisben jelent meg. A két kisautó mostantól csakis a 12 voltos mild hibrid hajtással érhető el, és ehhez az 1,2 literes, négyhengeres benzinmotort is átdolgozták. A teljesítménye 90-ről 83 lóerőre, a legnagyobb nyomatéka 120-ról 107 Nm-re csökkent, de takarékosabb is lett.

 

 

 

A 12 voltos mild hibrid rendszer lítiumion akkumulátorának kapacitását 3-ról 10 amperórára növelték, így az önindító és generátor szerepét ellátó elektromotor, az integrált indítógenerátor még hatékonyabban segíthet be a benzinmotornak. A Swift átlagfogyasztása ezzel 3,9 literre csökkent a korábbi NEDC, és 5,0 literre az újabb WLTP mérés szerint száz kilométerenként.

 

 

 

A Suzuki kisautója eddig is a legtakarékosabbak közé tartozott a kategóriában, ami a hatékony hajtásláncon kívül masszív, mégis könnyű karosszériának köszönhető, az alapmodell csak 865 kilogrammot nyom. A szerényebb teljesítményű motorral 13,1 másodperc alatt gyorsul százra és 180 km/óra a végsebessége.

 

 

 

A Swiftben a vezetéstámogató rendszereket is megtaláljuk, a kétérzékelős vészfékasszisztenst, a sávtartásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, a holttérfigyelőt és a táblafelismerőt. Az akciós alapár 3 990 000 forint, az ötfokozatú kézi váltó helyett 520 ezer forintért fokozatmentes automatát, 400 ezer forintért összkerékhajtást lehet rendelni.

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Megújult és még hatékonyabb lett a Suzuki Ignis
Még csak nemrég vezette be a Suzuki az Ignis jelenlegi generációját, máris eljött a ráncfelvarrás ideje. A városi crossover külsején és a mild hibrid hajtásán is igazítottak.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár