Az Audi az e-tron után egy kisebb méretű elektromos szabadidő-autón dolgozik, és a Q4 e-tront most Sportback karosszériával is megmutatja.
Az e-tron után az Audi egy kisebb és olcsóbb elektromos autón dolgozik, és a Q4 e-tron nevéből kitalálhatjuk, hogy méretével a Q3 és a Q5 közé érkezik a kínálatba, de azokkal ellentétben kizárólag tisztán elektromos hajtású változata lesz. A terepjárós stílusú modell után az Audi most megmutatta a Sportback karosszériát is.
A karosszériája 4,6 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,6 méter magas, ami azt jelenti, hogy csak egy centivel hosszabb és laposabb, mint a Q4 e-tron mégis sokkal sportosabb alkatnak tűnik. A kerekei ennek a modellnek is 22 colosak, a lejtős szélvédőt méretes légterelő szárny osztja ketté, és a legújabb divat szerinti fénycsíkos lámpák kerültek hátulra.
A hajtáslánca ugyanaz, mint amit a Q4 e-tronban mutattak, tehát alapesetben a hátsó kerekeket hajtja a 204 lóerős elektromotor, és szükség esetén az első kerekeknél lévő 102 lóerős motor is beszáll a hajtásba, a kombinált teljesítmény 306 lóerő. A Q4 Sportback e-tron ezzel 6,3 másodperc alatt gyorsul százra, de a végsebességét 180 km/óránál korlátozzák.
A padlóba épített 82 kilowattórás akkumulátorral elég messzire juthat az Audi elektromos autója, egy feltöltéssel 450 kilométert lehet majd megtenni. A Q4 e-tron és a most megmutatott Sportback változata még csak prototípus, de ehhez nagyon hasonló formában kerül gyártásba jövőre, és az egymotoros, hátsókerék-hajtású alapmodelljének ára 40 ezer euróról indulhat.
Kapcsolódó cikkek:
Az ötajtós Sportback után lépcsőshátú karosszériával is bemutatta az Audi az A3 új generációját, ami népesebb mezőnybe érkezik.
DIGITÁLIS MAGAZIN