A Nissan vadonatúj elektromos crossovere az Ariya
Hírek, 2020. július. 15.
AS

A Qashqai és a Leaf legjobb tulajdonságait egyesíti magában a Nissan elektromos crossovere, az Ariya, aminek a sorozatgyártású változata ígéretes paraméterekkel érkezik.

 

 

 

2019-ben a tokiói autószalonon mutatta be a Nissan az Ariya prototípusát, és az elektromos crossover szinte változatlan formában kerül sorozatgyártásba. Az áramvonalas formájú karosszériára a márka új emblémája került, amit LED-del világítanak meg, LED-es projektorok adják a fényszórót és az irányjelző futófényét, hátulra a legújabb divat szerint teljes szélességű fénycsík került.

 

 

 

 

A Nissan elektromos crossovere 4,6 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,66 méter magas, azaz több mint húsz centiméterrel hosszabb, mint a Qashqai. A kerekek 19 vagy 20 colosak lehetnek, a tengelytáv 2,78 méteres, az utasteret tágasnak ígérik. A kiváló térérzet a teljesen sík padlónak, a karcsú üléseknek és a panorámatetőnek is köszönhető.

 

 

 

 

A berendezés futurisztikusan letisztult, a kétküllős kormánykerék mögé két darab 12,3 colos színes képernyő került, a műszerfalra pedig hagyományos kapcsolók helyett háttérvilágítású kapacitív érzékelőket tettek, amik érintéskor rezegnek. A csúsztatható középső konzolon is érintőgombokat találunk, ide került a kézbe simuló formájú irányváltó kar is.

 

 

 

 

Az Ariya ötféle változatban lesz kapható Európában. Az elsőkerék-hajtású alapmodell 218 lóerőre és 300 Nm nyomatékra képes, amivel 7,5 másodperc alatt gyorsul százra, a nettó 63 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 360 kilométert tehet meg. A 243 lóerős változat nettó 87 kilowattórás akkut kap, 500 kilométeres hatótávval.

 

 

 

 

A Nissan két motorral és összkerékhajtással is adja az Ariyát, az e-4ORCE névre keresztelt modell 280 lóerővel és 560 Nm nyomatékkal 5,9 másodperc alatt éri el a százat, a 63 kilowattórás akkuval 340 kilométer a hatótávja. A 306 lóerős és 600 Nm nyomatékú változat a nagyobb akkumulátort kapja, 460 kilométeres hatótávval.

 

 

 

 

A csúcsmodell a Performance változat, ami 395 lóerőre és 600 Nm-re képes, 5,1 másodperc alatt gyorsul százra, a hatótávja 400 kilométer. Az elsőkerék-hajtású modelleknek 160 km/óra a végsebessége és 468 literes a csomagtartója, az összkerékhajtású modelleknél 200 km/óra és 415 liter ez a két érték.

 

 

 

 

A kisebb akkumulátort 7,4 kilowattos egyfázisú, a nagyobbat 22 kilowattos háromfázisú töltéssel lehet táplálni, és a Leaffel ellentétben az Ariyát már az Európában elterjedtebb CCS csatlakozóval szerelték, amivel 130 kilowattos villámtöltésre is lehetőség nyílik. A Leaf mintájára megtalálható benne az e-Pedal funkció, amivel egy pedállal lehet gyorsítani és lassítani is az autót.

 

 

 

 

A Nissan legújabb vezetéstámogató rendszerei is bekerülnek az autóba, például a ProPilot, ami önállóan tartja a sávot és a távolságot az előtte haladótól, a tempót pedig automatikusan a sebességhatárokhoz igazítja. Elérhető a 360 fokos képet adó kamerarendszer és az automatikus parkoló asszisztens is.

 

 

 

 

Okostelefon-alkalmazással a távolból is elérhető a töltöttség szintje, programozható a klímaberendezés, és úti célt küldhetünk a navigációra, a fedélzeti szoftverfrissítés is online érkezik, a rendszernek Hey Nissan vagy Hello Nissan szavakkal adhatunk parancsokat. Az Ariya gyártásának kezdetét és az árát csak a következő hónapokban árulja el a Nissan.

 

Kapcsolódó cikkek:

 

A tengerentúlon már megjelent az új Nissan X-Trail
Az amerikai piacon Rogue néven kapható a Nissan szabadidő-terepjárója, aminek a most bemutatott új generációja az X-Trail utódját vetíti előre.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár