A Qashqai és a Leaf legjobb tulajdonságait egyesíti magában a Nissan elektromos crossovere, az Ariya, aminek a sorozatgyártású változata ígéretes paraméterekkel érkezik.
2019-ben a tokiói autószalonon mutatta be a Nissan az Ariya prototípusát, és az elektromos crossover szinte változatlan formában kerül sorozatgyártásba. Az áramvonalas formájú karosszériára a márka új emblémája került, amit LED-del világítanak meg, LED-es projektorok adják a fényszórót és az irányjelző futófényét, hátulra a legújabb divat szerint teljes szélességű fénycsík került.
A Nissan elektromos crossovere 4,6 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,66 méter magas, azaz több mint húsz centiméterrel hosszabb, mint a Qashqai. A kerekek 19 vagy 20 colosak lehetnek, a tengelytáv 2,78 méteres, az utasteret tágasnak ígérik. A kiváló térérzet a teljesen sík padlónak, a karcsú üléseknek és a panorámatetőnek is köszönhető.
A berendezés futurisztikusan letisztult, a kétküllős kormánykerék mögé két darab 12,3 colos színes képernyő került, a műszerfalra pedig hagyományos kapcsolók helyett háttérvilágítású kapacitív érzékelőket tettek, amik érintéskor rezegnek. A csúsztatható középső konzolon is érintőgombokat találunk, ide került a kézbe simuló formájú irányváltó kar is.
Az Ariya ötféle változatban lesz kapható Európában. Az elsőkerék-hajtású alapmodell 218 lóerőre és 300 Nm nyomatékra képes, amivel 7,5 másodperc alatt gyorsul százra, a nettó 63 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 360 kilométert tehet meg. A 243 lóerős változat nettó 87 kilowattórás akkut kap, 500 kilométeres hatótávval.
A Nissan két motorral és összkerékhajtással is adja az Ariyát, az e-4ORCE névre keresztelt modell 280 lóerővel és 560 Nm nyomatékkal 5,9 másodperc alatt éri el a százat, a 63 kilowattórás akkuval 340 kilométer a hatótávja. A 306 lóerős és 600 Nm nyomatékú változat a nagyobb akkumulátort kapja, 460 kilométeres hatótávval.
A csúcsmodell a Performance változat, ami 395 lóerőre és 600 Nm-re képes, 5,1 másodperc alatt gyorsul százra, a hatótávja 400 kilométer. Az elsőkerék-hajtású modelleknek 160 km/óra a végsebessége és 468 literes a csomagtartója, az összkerékhajtású modelleknél 200 km/óra és 415 liter ez a két érték.
A kisebb akkumulátort 7,4 kilowattos egyfázisú, a nagyobbat 22 kilowattos háromfázisú töltéssel lehet táplálni, és a Leaffel ellentétben az Ariyát már az Európában elterjedtebb CCS csatlakozóval szerelték, amivel 130 kilowattos villámtöltésre is lehetőség nyílik. A Leaf mintájára megtalálható benne az e-Pedal funkció, amivel egy pedállal lehet gyorsítani és lassítani is az autót.
A Nissan legújabb vezetéstámogató rendszerei is bekerülnek az autóba, például a ProPilot, ami önállóan tartja a sávot és a távolságot az előtte haladótól, a tempót pedig automatikusan a sebességhatárokhoz igazítja. Elérhető a 360 fokos képet adó kamerarendszer és az automatikus parkoló asszisztens is.
Okostelefon-alkalmazással a távolból is elérhető a töltöttség szintje, programozható a klímaberendezés, és úti célt küldhetünk a navigációra, a fedélzeti szoftverfrissítés is online érkezik, a rendszernek Hey Nissan vagy Hello Nissan szavakkal adhatunk parancsokat. Az Ariya gyártásának kezdetét és az árát csak a következő hónapokban árulja el a Nissan.
Kapcsolódó cikkek:
Az amerikai piacon Rogue néven kapható a Nissan szabadidő-terepjárója, aminek a most bemutatott új generációja az X-Trail utódját vetíti előre.
DIGITÁLIS MAGAZIN