A Jeep kompakt méretű szabadidő-terepjárói plug-in hibridként is megjelentek, az összkerékhajtású 4xe-ben az első kerekeket benzines, a hátsókat elektromos motor hajtja.
A Jeep bemutatta az első hibrid autóit, és a konnektorról tölthető Compass 4xe és Renegade 4xe a zöld rendszámot is kiérdemli. Az első kerekeket az 1,3 literes, turbós négyhengeres benzinmotor hajtja 130 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, 270 Nm nyomatékkal, a hátsókat pedig egy 60 lóerőre és 250 Nm nyomatékra képes elektromotor forgatja.
A kombinált teljesítmény 190 vagy 240 lóerő, az utóbbival a Compass és a Renegade plug-in hibrid változata 7,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 200 km/óra. Tisztán elektromos módban legfeljebb 130 km/órával haladhat, a 11,4 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert tehet meg elektromos autóként.
A műszeregységbe 7 colos színes kijelző került, ahol a hibrid rendszer működése követhető figyelemmel, a középkonzolon 8,4 colos érintőképernyőt találunk a különböző töltési funkciókhoz. A hibrid és elektromos mód mellett választható Sport üzemmód, illetve az E-Save is, ahol a benzinmotor szinten tartja vagy növeli az akkumulátor töltöttségét.
A 4xe modellek terepen is megállják a helyüket, a nagyobb forgatónyomaték révén jobb terepjáróképességekkel rendelkeznek. Mivel a plug-in hibrid rendszerben nem kardán, hanem villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, a két tengely teljesen különválasztható, a rájuk jutó nyomaték egymástól függetlenül, hatékonyabban szabályozható.
A zöld rendszámos plug-in hibrid Compass és Renegade szeptembertől rendelhető a magyarországi márkakereskedésekben.


