Nem sokkal a Rio után a Stonic is megújult, a Kia szabadidő-autója 48 voltos mild hibrid rendszerrel frissült fel.
A Rio modellfrissítése után várható volt, hogy a vele azonos alapokra épülő Stonic is megújul. A kiskategóriás szabadidő-autót 2017-ben mutatták be, ezért a dizájnjának még nem volt szüksége nagy változtatásokra. Szinte csak a LED-es fényszórók változtak, a kínálatban újak a 16 colos könnyűfém kerekek, egy szürke és egy kék fényezés, illetve a tetőt már sárgában is lehet kérni.
Műszaki téren a legérdekesebb változás a 48 voltos mild hibrid rendszer megjelenése. A turbós háromhengeres 1.0 T-GDi 100 lóerős változatához opció, a 120 lóerőshöz széria. A hatfokozatú intelligens kézi váltó az elektronikusan mozgatott kuplunggal képes leválasztani a motort a hajtásról, helyette hétfokozatú duplakuplungos automata kérhető. Az alapmotor marad a 84 lóerős 1,2-es.
A műszerfal újdonsága a 7 helyett 8 colos érintőképernyő, ami okostelefon-tükrözésre is képes. A vezetési asszisztensek közt megtaláljuk az automata vészfékezőt kerékpáros- és gyalogosfelismeréssel, a sávtartó és a holttérfigyelő asszisztenst, valamint az adaptív tempomatot és a sávkövető rendszert, amivel 2-es szintű önvezetésre képes a Stonic.
Kapcsolódó cikkek:
Itt az idő a Kia Rio ráncfelvarrására, és bár a kisautó formája alig változik, a kínálatba mild hibrid rendszer és újabb vezetéstámogató asszisztensek érkeznek.
vagy olvasd digitális formában!