A Škoda egy tágas és praktikus crossoverrel lép be az elektromos autók világába, és az Enyaq különféle változatai között 306 lóerős RS-t és 500 kilométeres hatótávolságút is találunk.
Nem ez a Škoda első elektromos autója, hiszen ott a korlátozott számban készült Citigo iV, de ez az első, amit eleve elektromos autónak terveztek. Az Enyaq iV tulajdonképpen a Volkswagen ID.4 testvérmodellje, de attól teljesen eltérő formát kapott. A márkára jellemző feszes vonalak mellett az érdekessége a csúcsmodellek megvilágított hűtőmaszkja.
4,65 méteres hosszával körülbelül akkora, mint az Octavia, de az 1,88 méter széles és 1,62 méter magas, 2,77 méteres tengelytávú Enyaq jóval testesebb és tágasabb is nála. Mivel az eleve elektromos autóknak szánt MEB padlólemezre épül, ezért az utastere tágasabb, mint a Kodiaqnak, és a csomagtartóban is 585 liter jut a poggyászoknak.
A letisztult formájú műszerfalra kiviteltől függően gyapjúszövet vagy bőrkárpit kerül, a vezető 5,3 colos digitális kijelzőjét a műszerfal nyílásába rejtették, a head-up display kiterjesztett valóság segítségével vetíti a navigáció útmutatását a szélvédőre. A középső érintőképernyő felszereltségtől függően 10 és 13 colos is lehet.
Nem maradnak el a praktikus Simply Clever részletek, mint a jégkaparó, amit ezúttal a csomagtérfedélbe rejtettek, utóbbit láblendítésre is lehet nyitni. Az első ülések hátoldalára felhajtható asztalka és mobiltartó zseb, a hátsó oldalablakokra árnyékoló került, 230 voltos töltő is van a fedélzeten, a töltőkábelnek a csomagtér padlója alatt alakítottak ki helyet.
A teljesítménytől és az akkumulátortól függően a Škoda elektromos autója ötféle változatban rendelhető, hogy mindenki megtalálja a neki valót. Az alapmodell az Enyaq iV 50, amiben a 150 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, a nettó 52 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 340 kilométert lehet megtenni, a villámtöltés 50 kilowattal mehet.
Az Enyaq iV 60-ban már 180 lóerős az elektromotor és 58 kilowattórás az akkumulátor, ami 390 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, míg az Enyaq iV 80 motorja 204 lóerős, az akkumulátora 77 kilowattórás, amivel a hatótávja 510 kilométerre nő. Az utóbbi összkerékhajtással is rendelhető, 266 lóerős teljesítménnyel és 460 kilométeres hatótávval.
A csúcsmodell az Enyaq iV RS, amiben a két elektromotor teljesítménye eléri a 306 lóerőt, ezzel 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességet 160 helyett 180 km/óránál korlátozzák, a 77 kilowattórás akkumulátorral pedig 460 kilométeres hatótávra képes. A nagyobb akkut 125 kilowattal is lehet tölteni, így 38 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.
Kilenc légzsák lehet a fedélzeten, és az Enyaq a legújabb vezetéssegítő asszisztenseket is megkapja, közte a sávot és távolságot tartó rendszert. A parkoló asszisztens érdekessége, hogy okostelefonról is távirányítható, és ha egy manővert megtanítunk az autónak, akkor utána gombnyomásra képes beállni ugyanarra a helyre.
A Škoda egy limitált szériát is bemutatott, amivel a márka alapításának 125-ödik évfordulójára emlékezik. Az 1895 példányban készülő Founders Edition a 80 és a 80x változatban rendelhető, 21 colos kerekeket és látványos fényezést kap, a megvilágított hűtőmaszk sem marad le róla. Az elektromos Škoda gyártása a jövő év elején kezdődik, és tavasszal kerülhet a kereskedésekbe.
Kapcsolódó cikkek:
Az Octavia sportmodellje rögtön konnektorról tölthető hibrid változatban mutatkozott be, később tisztán benzines és dízel kivitele is lesz.
vagy olvasd digitális formában!