Az S-osztály új generációját letisztultabb külsővel, modernebb belsővel és bámulatos technikai újdonságokkal mutatta be a Mercedes-Benz.
Az S-osztály mindig is a legjobb luxusautók közé tartozott, és ez a célja a most bemutatott, W223 jelű új generációnak is, ami a 2013-ban bemutatott elődjét váltja le. A formája a korábbi modell evolúciójával született, de annál letisztultabb lett, a kilincsek például a karosszériába simulnak, és csak a használat idejére emelkednek ki.
A karcsúbb fényszórók és a függőlegesebb hűtőmaszk határozott arcot adnak az új S-osztálynak, a hátsó lámpák formája a CLS-ről lehet ismerős. Az újdonság 5,18 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,5 méter magas, azaz 5 és fél centivel hosszabb, ugyanennyivel szélesebb és egy centivel magasabb a korábbinál. A karosszéria légellenállási együtthatója 0,22-re csökkent.
A tengelytávja hét centivel 3,1 méteresre nőtt, és 11 centivel nyújtott változat is rendelhető, az S-osztály mégis kezesebb lett, a 10 fokos szögben elforduló hátsó kerekekkel ugyanis két méterrel kisebb a fordulókör. Széria a szintszabályzós légrugózás, ami oldalütközés előtt 8 centivel megemeli az autót, hogy a masszívabb küszöb fogja fel az ütközés erejét.
A mátrixfényszórók oldalanként 1,3 millió apró tükörrel szórják a fényt, amivel akár jelzéseket is képesek vetíteni az útra. A biztonsági újdonságok közé tartozik még a hátsó utasok frontlégzsákja, és az utastérben a hangulatvilágítás is képes figyelmeztetni a holttérben lévő veszélyre sávváltáskor vagy kiszálláskor.
Az elődje vezette be a dupla képernyős műszerfalat, ami időközben az összes kisebb modellen megjelent, egészen az A-osztályig, ezért megint kitaláltak valami újat. A számlapokat továbbra is egy 12,3 colos képernyő mutatja, akár háromdimenziós képen, a középkonzolra pedig egy álló formátumú, alapból 11,9 colos, felárért 12,8 colos érintőképernyő került.
A head-up display a virtuális valóság segítségével vetíti az útra a navigáció útmutatását, a Hey, Mercedes paranccsal megszólítható intelligens fedélzeti asszisztens pedig 27-féle nyelven ért, és már a hátsó utasok is használhatják. A hátul ülők két 11,6 colos szórakoztató képernyőt kapnak, és egy kivehető 7 colos táblagépet távirányítónak.
Az S-osztály tele van high-tech megoldásokkal, például okostelefonról irányítva lehet beparkolni, és menet közben is képes kommunikálni az otthoni okoseszközökkel, így már az érkezésünk előtt beállíthatjuk a házban a hőmérsékletet és elindíthatjuk a kedvenc zenénket. Az utóbbit a fedélzeten lévő 1750 wattos, 30 hangszórós Burmester hifiről is hallgathatjuk.
A vezetési asszisztenseket is továbbfejlesztették, az új S-osztályban a Drive Pilot már 3-as szintű önvezetésre is képes lesz, amikor szinte önállóan elboldogul a vezetéssel, és szükség esetén adja vissza az irányítást a sofőrnek. Ha a törvények lehetővé teszik, akkor egy távoli frissítéssel aktiválják ezt a funkciót, az autó szoftvere is hasonlóan frissíthető.
Az újdonságot háromliteres, soros hathengeres motorokkal vezetik be, a benzinesek 48 voltos mild hibrid rendszert is kapnak 22 lóerős és 250 Nm nyomatékú villanymotorral. Az S 450-ben 367 lóerőre és 500 Nm-re képes a benzinmotor, az S 500-ban már 435 lóerős és 520 Nm a nyomatéka, amivel 4,9 másodperc alatt gyorsul százra.
A dízelmotorok közül az S 350 d-ben 286 lóerő a teljesítmény és 600 Nm a nyomaték, és már ez is 6,4 másodperc alatt van százon, míg az S 400 d-ben 330 lóerős és 700 Nm nyomatékú a motor. A kilencfokozatú automata sebességváltó széria, a belépődízelt leszámítva az összkerékhajtás is, és minden változat végsebességét 250 km/óránál korlátozzák.
Az S-osztályból jövőre V8-as benzines és plug-in hibrid is érkezik, az utóbbit a hathengeres benzinessel szerelik, és egy feltöltéssel akár 100 kilométert is képes lesz megtenni tisztán elektromosan. Később pedig V12-es és hibrid AMG modellek is várhatók, jóval hatszáz lóerő feletti teljesítménnyel.
Kapcsolódó cikkek:
Megújult a Mercedes nagyautója, aminek a jelenlegi generációját 2016-ban mutatták be, a modellfrissítés a karosszériát, a berendezést és a technikát is érintette.
DIGITÁLIS MAGAZIN