A Rolls-Royce kisebbik luxusautója a márka történetének legsikeresebb modellje, a Ghost most bemutatott új generációja pedig mindenben felülmúlja az elődjét.
2009-ben jelent meg a Ghost előző generációja, ami a Rolls-Royce történetének legnagyobb számban eladott típusa lett, most pedig leleplezték a vadonatúj modellt, ami csak a Spirit of Ecstasy emblémát tartotta meg az elődjétől. Az újdonság már nem a BMW 7-es sorozatára épül, hanem ugyanarra a csupa alumínium platformra, ami a nagyobb Phantom és Cullinan alapját is adja.
A hatalmas Phantom mellett a Ghost a Rolls-Royce kisebbik modellje, de ez is a luxusautók közé sorolható, az újdonság pedig nagyobb is lett az elődjénél. Az 5,55 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,57 méter magas karosszéria kilenc centivel hosszabb és három centivel szélesebb a korábbinál, a tengelytávolság 3,3 méter.
Az új Ghost dizájnja az elődjénél letisztultabb, a szögletes fényszórók és a Rolls-Royce jellegzetes hűtőmaszkja jobban a karosszériába simul, az utóbbi pedig háttérvilágítást kapott. A márka ehhez a modellhez is elérhetővé tette az elektromosan nyíló és csukódó ajtókat, amelyeket gombnyomásra kezelhetünk.
Rolls-Royce-hagyomány az ajtóból előhúzható esernyő, és már ez a modell is elkápráztathat a csillagoségbolt-tetőkárpitjával. A belső teret minimalista stílusban tervezték, a műszerfalba simuló infotainment képernyővel, a 18 hangszórós hifi fém hangszórórácsaival és az első utas előtt 850 apró LED-ből álló hangulatfénnyel.
A Phantomhoz hasonlóan a Ghost motorja is a 6,75 literes, dupla turbós V12-es, ami 571 lóerős teljesítményre képes, és a maximum 850 Nm nyomatékát már 1600/perc fordulatszámon leadja. 4,8 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 250 km/óra. A nyolcfokozatú automata sebességváltó a navigáció adatait is felhasználja a fokozatok választásához.
Széria a légrugózás, a futóművet kamerás rendszerrel igazítja az útminőséghez, a manőverezést pedig hátsókerék-kormányzás könnyíti meg. A 600 méterre világító lézeres fényszórótól az éjjellátón és az önállóan parkoló asszisztensen át a szinte önvezető rendszerig minden modern extrát megkaphat a Rolls-Royce eddigi legfejlettebb autója.


