Karakteres formával jön az új Hyundai Tucson
Hírek, 2020. szeptember. 15.
AS

A Hyundai bemutatta a Tucson negyedik generációját, ami feltűnő formát kapott, és többféle hibrid hajtással is választható lesz.

 

 

2004-ben jelent meg a Tucson a Hyundai kínálatában, és a szabadidő-autó első három generációjából eddig több mint hétmillió példányt adtak el világszerte, és 1,4 milliót az európai piacon. 2015-től kapható a jelenlegi széria, amit most egy sokkal fejlettebb, és mindenekelőtt lényegesen látványosabb modellel váltanak le.

 

 

 

 

Az új Tucson érdekessége, hogy a nappali menetfényeket a széles hűtőmaszk szélső elemeibe rejtették. A karosszéria törésvonalai, a szögletes kerékjárati ívek és a fénycsíkkal összekötött hátsó lámpák is izgalmasak. A hátsó ablaktörlő használaton kívül a légterelőbe bújik el, a szélvédő aljára a Hyundai emblémája került.

 

 

 

A méretek nem sokat változtak, a karosszéria 4,5 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,65 méter magas, ami azt jelenti, hogy két centivel hosszabb, másféllel szélesebb és féllel alacsonyabb az elődjénél. A tengelytávolság egy centivel 2,68 méteresre bővült, de a hátsó lábtér két és fél centivel nagyobb lett.

 

 

 

Teljesen megváltozott a belső tér, ahol a Hyundai új négyküllős kormánykerekét találjuk, mögötte egy árnyékoló nélküli 10,25 colos képernyő vetíti a műszereket. A középkonzolra alapból 8, felárért 10,25 colos érintőképernyő kerül, okostelefon-tükrözéssel, a hagyományos kapcsolókat érintőgombok váltották fel.

 

 

 

Az utastérben 64-féle színből lehet kiválasztani a hangulatvilágítás árnyalatát, az első ülések szellőztethetők, a hátsók fűthetők, és háromzónás is lehet az automata klímaberendezés. A csomagtér mérete 587-ről 620 literesre nőtt (a hibrideké 546-616 literes), a három részre osztható hátsó támlák ledöntésével 1799 litert lehet kihasználni.

 

 

 

A Hyundai a benzin- és dízelmotor mellé háromféle hibrid rendszert kínál az újdonsághoz. Az 1,6 literes, turbós négyhengeres benzinmotor 150 vagy 180 lóerős, az utóbbihoz összkerékhajtás is elérhető. A hatfokozatú kézi váltónál opció, a hétsebességes duplakuplungos esetén széria a 48 voltos mild hibrid rendszer.

 

 

 

Nem mondott le a dízelekről a Hyundai, az új Tucson gázolajos erőforrással is kapható lesz. Az 1,6 literes turbódízel alapból 115 lóerős, hatfokozatú kézi váltós és elsőkerék-hajtású, a 136 lóerős változathoz hétfokozatú duplakuplungos váltó és 48 voltos mild hibrid rendszer jár, az összkerékhajtás opció.

 

 

 

Most először hibrid is lehet a Tucson, amiben az 1,6 literes, turbós benzinmotorhoz és a 60 lóerős elektromotorhoz hatfokozatú automata váltót kapcsoltak. A lítiumion-polimer akkumulátora 1,49 kilowattórás, a kombinált teljesítménye 230 lóerő, és összkerékhajtás is elérhető. Később plug-in hibrid változat is érkezik 265 lóerővel.

 

 

 

A vezetési asszisztensek terén is továbbfejlődött a Tucson, például az autópályasegéd már szinte teljesen átveszi tőlünk a vezetést a sávtartó, távolságtartó és táblafelismerő rendszerek segítségével. Újdonság a holttérfigyelő monitor, ami az irányjelző használatával az adott oldali kameraképet mutatja a műszeregység egyik számlapján.

 

 

Az új Tucson gyártása az előző két szériához hasonlóan a Hyundai csehországi üzemében folyik majd, az első példányok 2021-ben az év elején érkeznek a kereskedésekbe.

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Máris itt a felfrissített Hyundai Santa Fe
Még csak két és fél éve mutatta be a Santa Fe negyedik generációját a Hyundai, máris itt az alaposan megújult változata, amiből plug-in hibrid is lesz.
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár