Feltűnő külsővel érkezik a BMW két sportmodellje, a lépcsőshátú M3 és az M4 Coupé minden eddiginél erősebb motort is kapott.
Egyszerre mutatta be két sportmodelljét a BMW, és az M4 Coupé mellett meglepetésre a lépcsőshátú M3 is megkapta a 4-es sorozaton látott feltűnő, álló formátumú hűtőmaszkot. A szélesebb kerékjáratok, a szénszálas tető és a négy kipufogóvég mellett a hangsúlyos maszk és a hozzá igazított motorháztető is egyed arcot adnak az M3-nak és az M4-nek.
A kerekek elöl 18, hátul 19 colosak, Competition esetén egy mérettel nagyobbak, mögöttük a féknyergek alapból kékek, felárért feketék vagy vörösek lehetnek, az opciós kerámiafékeket pedig aranyszínű nyergek jelzik. A BMW három új színt is kikevert, ezek a Sao Paulo sárga, a Toronto vörös és az Isle of Man zöld.
A motorházfedél alá egy újonnan fejlesztett háromliteres, dupla turbós, soros hathengeres motor került, ami az X3 és X4 M-ben jelent meg. Az alapmodellben a váltó hatfokozatú kézi, és csak a hátsó kerekek hajtottak, a 480 lóerőre és 550 Nm nyomatékra képes M3 és M4 Coupé egyaránt 4,2 másodperc alatt éri el a száz km/órát.
Megjelent a Competition változat is, aminek a teljesítménye 510 lóerő, a nyomatéka 650 Nm, és széria hozzá a nyolcfokozatú automata váltó, ezzel a százas sprint ideje 3,9 másodpercre csökken. A végsebessége mindegyik modellnek 250 km/óra, de az M Driver’s csomag megrendelésével 280 km/órára tolható ki.
Jövő nyáron opcióként az összkerékhajtás is elérhető lesz a Competition modellekhez, aminek hátsó- és négykerék-hajtású módja is van. Széria a változó lengéscsillapítás, többféle üzemmódba lehet állítani a kipörgésgátlót, a kormányzást, a fékrendszert és a kipufogó hangját. Zárt pályán kamerára lehet venni a kört és mérni a köridőt is.
Opció a lézeres fényszóró, a bőrülések most először szellőztethetők, rendelhető szénszálas kagylóülés is, ami a többpontos övek használatát is lehetővé teszi. Az M3 és M4 jövő márciusban kerül a kereskedésekbe, és hamarosan tovább bővül a kínálat, jön a kabrió és a Gran Coupé, és most elsőként kombi is lesz az M3-ból.
Kapcsolódó cikkek:
Az 5-ös sorozat modellfrissítése után a BMW megmutatta a ráncfelvarrott változatot az M5-ből is, ami erősebb nem, de vonzóbb lett.
vagy olvasd digitális formában!