A Dacia bemutatta a Sandero és a Logan harmadik generációját, ami formásabb külsővel, modern technikával és gazdagabb felszereltséggel érkezik.
Az előzetes után részleteket is elárult a Dacia a Sandero és a Logan harmadik generációjáról. Az újdonságok az elődökkel ellentétben már nem a Renault korábbi, hanem a legújabb, CMF-B padlólemezére épülnek, mint a Clio, a Captur és a Juke. A karosszéria könnyebb és merevebb lett, amivel biztonságosabb és takarékosabb lehet a két típus.
A Sandero hossza két centivel 4,09 méteresre, a tengelytávja 2,6 méteresre nőtt, a magassága két centivel csökkent az elődjéhez képest. Az utastér még tágasabb lett, az eddig sem szűkös hátsó lábtér négy centiméterrel bővült. A Sandero csomagtartója 328 literes, ami 8 literes növekedést jelent, a padlója két szinten rögzíthető.
A Logan négy centivel hosszabb, 4,4 méteres lett, a tengelytávja másfél centivel 2,64 méteresre bővült. A csomagtartója 528 literes, 18-cal nagyobb a korábbi modellénél, a teret praktikus csomagrendezővel lehet felosztani, a raktér fedele a távirányítóról pattintható fel, és a rakodómagasság is csökkent. A lépcsőshátú kiváltsága az első ülések hátoldaláról felhajtható asztalka.
Az ötajtós Sandero és a lépcsőshátú Logan karosszériája is formásabb lett, igényesebbek a kilincsek, a tető hátuljára költözött az antenna, és már nincs zárbetét a csomagtérfedélen. Szélesebb lett a hűtőmaszk, a karcsúbb fényszórók meglepetésre szériában LED-esek, a nappali menetfényeket és a hátsó lámpákat látványos Y-alakú formába rendezték.
A Sandero továbbra is kapható lesz szabadidős Stepway változatban. A szériamodell 13,3 centiméteréhez képest 17,4 centis a hasmagassága, a karosszériát fényezetlen fekete elemekkel védik, a lökhárítón és a hűtőmaszkon kívül a domborított motorháztető is egyedi. Praktikus a kereszttartóként is feltehető moduláris tetősín.
A belső tér igényesebb lett a műszerfalra és az ajtóbelsőre került szövetkárpitokkal, és a felszereltség is bővebb lett. Az opciók közt automata klímát, esőérzékelős ablaktörlőt, automata fényszórót, kártyás kulcsnélküli nyitást, tolatókamerát, és elektromos kéziféket találunk, most először elektromosan nyitható napfénytető is rendelhető.
Az alapváltozatban nincs multimédiás képernyő, a műszerfalra a saját telefonunkat tehetjük fel, ami egy alkalmazással kapcsolódik az autóhoz. A középső modell már 8 colos érintőképernyőt kap okostelefon-tükrözéssel és telefontartóval, a csúcsváltozatban gyári navigáció, valamint vezeték nélküli Android Autó és Apple CarPlay is van.
Sokat fejlődött a Sandero és a Logan biztonsága, a masszívabb karosszériában széria a hat légzsák, a sebességkorlátozó és a vészhívó rendszer. A felszereltségtől függően olyan asszisztensek jelennek meg az autóban, mint az automatikus vészfékező, a holttérfigyelő, az emelkedőn elindulást segítő rendszer és a parkoló asszisztens.
A motorkínálat kizárólag egyliteres, háromhengeres erőforrásokból áll. A belépőmodell szívómotorja 65 lóerős, amihez ötfokozatú váltó jár, helyette választható a turbós motor 90 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval vagy fokozatmentes CVT-vel. Dízel nem lesz, helyette a turbós motor 100 lóerős és gyárilag LPG-üzeműre alakított változatát kínálja a Dacia.
A Sandero és a Logan mellé nem tér vissza a nagy csomagtartós MCV kombi, és bár a platform lehetőséget adna rá, a Clióval ellentétben hibrid nem lesz belőle. A forgalmazás várhatóan tavasszal kezdődik, már csak egy jó ár szükséges a sikerhez.
DIGITÁLIS MAGAZIN