Az 1-es sorozatból elkészült a BMW első fronthajtású sportmodellje, és a klasszikus típusjelzésű 128ti olyan típusok riválisa lesz, mint az i30 N, a Focus ST és a Golf GTI.
A BMW-nél elkészült a márka első fronthajtású sportmodellje, az 1-es sorozat ugyanis a legutóbbi generációjával elsőkerék-hajtásra váltott. A széria csúcsmodellje, a 306 lóerős négyhengeressel szerelt M135i már összkerékhajtású, ezért most bemutattak egy elérhetőbb változatot, ez lett az ismerős nevű 128ti.
A ti a Touring Internazionale rövidítése, és a hatvanas évek óta a BMW különösen sportos modelljeit jelölte, mint az 1800ti és a 2002ti, a legutóbb a kilencvenes években a 323ti és 325ti Compact viselte ezt a jelzést. A BMW-nél nagyon is értenek az elsőkerék-hajtású élményautókhoz, elég csak megnézni a MINI-ket.
A 128ti-ben ugyanaz a kétliteres, turbós négyhengeres motor dolgozik, mint az M135i-ben, de a teljesítménye 265 lóerő, az erejét szériában nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja az első kerekekhez. A menetteljesítményei jónak ígérkeznek, 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óra.
Az összkerekes testvérénél 80 kilogrammal könnyebb 128ti útfekvésről az egy centivel ültetett M sportfutómű és az M135i-ből származó stabilizátorok gondoskodnak, ezen kívül mechanikus Torsen önzáró differenciálművet is kapott a BMW sportkompaktja, amit közvetlenebb kormányművel és erősebb fékekkel szereltek.
A karosszéria az M Sport alapjára épül, teljesen fekete hűtőmaszkkal és sötétebb lámpákkal, de vörös betétek díszítik, akárcsak a belső teret, a hátsó kerekek elé retró stílusú ti felirat került. A BMW 128ti olyan konkurensek ellen bizonyíthat, mint az i30 N, a Focus ST és a Golf GTI, az alapára is azokkal lehet egy szinten.
Kapcsolódó cikkek:
Feltűnő külsővel érkezik a BMW két sportmodellje, a lépcsőshátú M3 és az M4 Coupé minden eddiginél erősebb motort is kapott.
DIGITÁLIS MAGAZIN