Elsőkerék-hajtású sportkompakt az új BMW 128ti
Hírek, 2020. október. 12.
AS

Az 1-es sorozatból elkészült a BMW első fronthajtású sportmodellje, és a klasszikus típusjelzésű 128ti olyan típusok riválisa lesz, mint az i30 N, a Focus ST és a Golf GTI.

 

 

 

A BMW-nél elkészült a márka első fronthajtású sportmodellje, az 1-es sorozat ugyanis a legutóbbi generációjával elsőkerék-hajtásra váltott. A széria csúcsmodellje, a 306 lóerős négyhengeressel szerelt M135i már összkerékhajtású, ezért most bemutattak egy elérhetőbb változatot, ez lett az ismerős nevű 128ti.

 

 

 

 

A ti a Touring Internazionale rövidítése, és a hatvanas évek óta a BMW különösen sportos modelljeit jelölte, mint az 1800ti és a 2002ti, a legutóbb a kilencvenes években a 323ti és 325ti Compact viselte ezt a jelzést. A BMW-nél nagyon is értenek az elsőkerék-hajtású élményautókhoz, elég csak megnézni a MINI-ket.

 

 

 

 

A 128ti-ben ugyanaz a kétliteres, turbós négyhengeres motor dolgozik, mint az M135i-ben, de a teljesítménye 265 lóerő, az erejét szériában nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja az első kerekekhez. A menetteljesítményei jónak ígérkeznek, 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óra.

 

 

 

 

Az összkerekes testvérénél 80 kilogrammal könnyebb 128ti útfekvésről az egy centivel ültetett M sportfutómű és az M135i-ből származó stabilizátorok gondoskodnak, ezen kívül mechanikus Torsen önzáró differenciálművet is kapott a BMW sportkompaktja, amit közvetlenebb kormányművel és erősebb fékekkel szereltek.

 

 

 

 

A karosszéria az M Sport alapjára épül, teljesen fekete hűtőmaszkkal és sötétebb lámpákkal, de vörös betétek díszítik, akárcsak a belső teret, a hátsó kerekek elé retró stílusú ti felirat került. A BMW 128ti olyan konkurensek ellen bizonyíthat, mint az i30 N, a Focus ST és a Golf GTI, az alapára is azokkal lehet egy szinten.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Hatalmas hűtőmaszkkal és még több lóerővel jön a BMW M3 és M4
Feltűnő külsővel érkezik a BMW két sportmodellje, a lépcsőshátú M3 és az M4 Coupé minden eddiginél erősebb motort is kapott.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár