A Fiat felfrissítette a kompakt autóját, a Tipo új arcot és modernebb belsőt kapott, a kínálatba háromhengeres motor és szabadidős Cross változat is érkezik.
2016-ban jelent meg a Tipo, elsőként négyajtós lépcsőshátú karosszériával, aztán egy évvel később az ötajtós ferdehátú és a kombi is megérkezett. A Fiat ezzel a modellel tért vissza a kompakt autók közé, de már nem feltétlen a legjobb akart lenni, hanem a legolcsóbb, és ez sikerült is a kedvező áron kínált Tipónak.
A bemutatása után négy évvel elérkezett az idő a Tipo modellfrissítésére. A Fiat kompaktja új hűtőmaszkot és lökhárítót, valamint immár teljesen LED-es fényszórókat kapott, amivel ismerős, mégis modernebb arca lett az autónak. A korábbi embléma helyére FIAT logó került, és a hátsó lámpák is LED-esek lettek.
A kínálat újdonsága a divatos Tipo Cross, aminek az ötajtós modell adja az alapját. A szabadidős változat is elsőkerék-hajtású, de a futóművét négy centivel emelték meg, ami rosszabb útra is alkalmassá teheti. A Cross ezen kívül egyedi lökhárítókat és küszöböket, tetősíneket és fényezetlen fekete kerékjárati íveket kapott.
A belső tér igényesebb lett, új a kormánykerék és a váltógomb, a műszereket 7 colos színes képernyő mutatja. A középen lévő érintőképernyő 10,25 colos szélesvásznú is lehet, a Fiat legújabb infotainment rendszerével, Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-tükrözéssel. Az extrák közé kulcsnélküli indítás és vezeték nélküli mobiltöltés került.
A motorkínálat is változott, a korábbi 1,4 literes, 95 és 120 lóerős négyhengeres már nem elérhető, az egyetlen benzines a Fiat új ezer köbcentis, turbós háromhengerese 100 lóerővel és 190 Nm-rel. Az olasz márka nem hagyja el a dízeleket sem, a Multijet motor kérhető 95 lóerővel, és 120 helyett 130 lóerővel is.
Kapcsolódó cikkek:
Elektromos autóként, ígéretes hatótávval érkezik a Fiat 500 új generációja, amit a vászontetős kabrió után keménytetős változatban is bemutatott az olasz gyártó.
vagy olvasd digitális formában!