Megújult és sportos változatot kapott a Hyundai Kona
Hírek, 2020. november. 11.
AS

A bemutatása után három évvel átszabta a kisebbik crossoverét a Hyundai, és a Kona nemcsak friss külsőt és több extrát, de egy sportos változatot is kapott.

 

 

2017-ben jelent meg a Kona, aminek az extravagáns formája bejött a vevőknek, mostanáig 228 ezer példány kelt el belőle. A benzines- és dízelmotorral, akár összkerékhajtással is rendelhető crossover kínálata időközben hibrid és tisztán elektromos modellel bővült, most pedig már a ráncfelvarrott változatot mutatta be belőle a Hyundai.

 

 

 

 

A Kona megtartotta a vagány stílusát, de a változtatásoknak köszönhetően jóvágásúbb lett. Szélesebb a hűtőmaszkja, karcsúbbak a nappali menetfények, és alatta a fényszóró is új formát kapott. A lökhárítóra nagyobb légbeömlőt szabtak, amibe egészen apró ködfényszórók kerültek. A hátsó helyzetjelzők és alattuk a kiegészítő lámpák is újak.

 

 

 

 

A belső tér berendezésén csak igazított a Hyundai, itt a szellőzőnyílások formája és az elektromos kézifék jelent újdonságot. A számlapokat mostantól az i20-ban megjelent 10,25 colos színes képernyő vetítheti, és középre is rendelhető 10,25 colos érintőképernyő, míg az alapmodellben 7-ről 8 colosra növelték a kijelző méretét.

 

 

 

A Kona újdonsága az N Line változat, ami sportosabb külsőt kapott, például a nappali menetfények közé került kivágásokkal, a színre fújt kerékjárati ívekkel, a 18 colos kéttónusú könnyűfém kerekekkel és a dupla kipufogóvéggel. Az N Line belül is sportosabb, itt piros cérnával varrt bőr és velúr kárpitot, valamint fémpedálokat találunk.

 

 

 

 

Megjelent a 48 voltos mild hibrid rendszer, amihez a hatfokozatú kézi váltó elektronikus kuplungot kap, hogy már lassításkor lecsatlakoztathassa a motort a hajtásról. Az ezer köbcentis, 120 lóerős háromhengeres benzineshez opció a mild hibrid rendszer, az 1,6 literes, 136 lóerős négyhengeres turbódízelhez széria, és hétfokozatú duplakuplungos váltó is rendelhető.

 

 

 

 

Újdonság az 1,6 literes, turbós négyhengeres benzinmotor, aminek a teljesítményét 176-ról 198 lóerőre növelték, hozzá széria a hétfokozatú DCT váltó, és elsőkerék-hajtás mellett összkerékhajtás is választható. A kínálatban marad a Kona Hybrid az 1,6 literes benzines szívómotorral és 141 lóerővel, és hamarosan megújul a Kona Electric is.

 

 

 

 

Bővült a vezetéstámogató rendszerek sora a sávközépen tartó rendszerrel, az autonóm vészfékező már a kerékpárosokat is felismeri, ezen kívül intelligens sebességkorlátozó, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő és kiszállássegítő is elérhető, az Android Auto és Apple CarPlay pedig már vezeték nélkül csatlakoztatva is működik.

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Felfrissült a Hyundai Kona Electric
A Hyundai bemutatta az elektromos hajtású Kona megújult kiadását, aminek a formája továbbra is különbözik a többi változatétól.
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár