Megújult és sportos változatot kapott a Hyundai Kona
Hírek, 2020. november. 11.
AS

A bemutatása után három évvel átszabta a kisebbik crossoverét a Hyundai, és a Kona nemcsak friss külsőt és több extrát, de egy sportos változatot is kapott.

 

 

2017-ben jelent meg a Kona, aminek az extravagáns formája bejött a vevőknek, mostanáig 228 ezer példány kelt el belőle. A benzines- és dízelmotorral, akár összkerékhajtással is rendelhető crossover kínálata időközben hibrid és tisztán elektromos modellel bővült, most pedig már a ráncfelvarrott változatot mutatta be belőle a Hyundai.

 

 

 

 

A Kona megtartotta a vagány stílusát, de a változtatásoknak köszönhetően jóvágásúbb lett. Szélesebb a hűtőmaszkja, karcsúbbak a nappali menetfények, és alatta a fényszóró is új formát kapott. A lökhárítóra nagyobb légbeömlőt szabtak, amibe egészen apró ködfényszórók kerültek. A hátsó helyzetjelzők és alattuk a kiegészítő lámpák is újak.

 

 

 

 

A belső tér berendezésén csak igazított a Hyundai, itt a szellőzőnyílások formája és az elektromos kézifék jelent újdonságot. A számlapokat mostantól az i20-ban megjelent 10,25 colos színes képernyő vetítheti, és középre is rendelhető 10,25 colos érintőképernyő, míg az alapmodellben 7-ről 8 colosra növelték a kijelző méretét.

 

 

 

A Kona újdonsága az N Line változat, ami sportosabb külsőt kapott, például a nappali menetfények közé került kivágásokkal, a színre fújt kerékjárati ívekkel, a 18 colos kéttónusú könnyűfém kerekekkel és a dupla kipufogóvéggel. Az N Line belül is sportosabb, itt piros cérnával varrt bőr és velúr kárpitot, valamint fémpedálokat találunk.

 

 

 

 

Megjelent a 48 voltos mild hibrid rendszer, amihez a hatfokozatú kézi váltó elektronikus kuplungot kap, hogy már lassításkor lecsatlakoztathassa a motort a hajtásról. Az ezer köbcentis, 120 lóerős háromhengeres benzineshez opció a mild hibrid rendszer, az 1,6 literes, 136 lóerős négyhengeres turbódízelhez széria, és hétfokozatú duplakuplungos váltó is rendelhető.

 

 

 

 

Újdonság az 1,6 literes, turbós négyhengeres benzinmotor, aminek a teljesítményét 176-ról 198 lóerőre növelték, hozzá széria a hétfokozatú DCT váltó, és elsőkerék-hajtás mellett összkerékhajtás is választható. A kínálatban marad a Kona Hybrid az 1,6 literes benzines szívómotorral és 141 lóerővel, és hamarosan megújul a Kona Electric is.

 

 

 

 

Bővült a vezetéstámogató rendszerek sora a sávközépen tartó rendszerrel, az autonóm vészfékező már a kerékpárosokat is felismeri, ezen kívül intelligens sebességkorlátozó, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő és kiszállássegítő is elérhető, az Android Auto és Apple CarPlay pedig már vezeték nélkül csatlakoztatva is működik.

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Felfrissült a Hyundai Kona Electric
A Hyundai bemutatta az elektromos hajtású Kona megújult kiadását, aminek a formája továbbra is különbözik a többi változatétól.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár