A BMW legújabb elektromos hajtású crossovere lesz az iX
Hírek, 2020. november. 11.
AS

Az i3 után nagyobb méretben is bemutatott egy eleve elektromosnak tervezett modellt a BMW, a 2021-ben gyártásba kerülő, futurisztikus formájú iX teljesítménye és hatótávja is ígéretes.

 

 

 

 

A két éve bemutatott iNext tanulmányautóról már sejteni lehetett, hogy mire készül a BMW, és most bemutatták a sorozatgyártásba kerülő változatot iX néven. Az i3-hoz hasonlóan ez is egy eleve elektromosnak tervezett modell, futurisztikus formával és otthonos belsővel, de jóval nagyobb a népszerű városi kisautónál.

 

 

 

 

Az iX méreteit még nem árulták el, de azt lehet tudni, hogy a hossza, szélessége és magassága az X6-éhoz hasonló, a kereken 3 méteres tengelytávja azonban már az X7-ét idézi, mint ahogyan a hatalmas kerekek mérete is. A BMW iX olyan elektromos crossoverek konkurense lesz, mint az Audi e-tron, a Jaguar I-Pace, a Mercedes EQC és a Tesla Model X.

 

 

 

 

A BMW-nél megosztó külsőt terveztek az iX-nek, amire a márka eddigi legszűkebb fényszórói kerültek, elöl és hátul is szériában LED-esek, opcióként lézeres mátrixfényszóró is kérhető. Az iNext tanulmányautón is látott álló hűtőmaszk az új 4-es Coupéról lehet ismerős, és egy ilyen méretes crossovernek talán még jobban áll.

 

 

 

 

A belső tér stílusa az i3-éhoz hasonlóan otthonos és modern. A hatszögletű kormánykerék mögé dupla ívelt képernyős műszerfal került, 12,3 colos számlapokkal és 14,9 colos infotainment kijelzővel, van head-up display, az iDrive kristály forgókapcsolóját érintőgombos fabetét veszi körül. Az elektrokromatikus elsötétíthető üvegtető a legnagyobb, ami BMW-re került.

 

 

 

 

Az iX-en a külső kilincsek süllyesztettek, az ajtók belülről gombnyomásra nyílnak, az ablakok keret nélküliek, a hangszórók többségét pedig elrejtették. A felépítéséhez alumíniumot és szénszálas anyagot használtak fel, és az áramvonalas forma 0,25-ös légellenállási együtthatója ebben a kategóriában jónak számít.

 

 

 

 

A fedélzeti rendszerek 20-szor gyorsabbak az eddigieknél, az adatátvitelben és az önvezetésben is élen áll az autó. A BMW-nél úgy gondolják, hogy nem elég egy helyi károsanyag-kibocsátású elektromos autó a jövő megoldásához, ezért az akkumulátor és az autó gyártásához felhasznált energiát is teljesen megújuló forrásból fedezik.

 

 

 

 

Az elektromos hajtáslánc két villanymotorból áll, összesen 500 lóerős teljesítménnyel, amivel az iX kevesebb, mint 5 másodpercen belül gyorsul nulláról százra. A BMW-nél nemcsak a vezetés élményére, hanem a hatékonyságra is törekedtek, ezt mutatja a 21 kilowattórás átlagos energiafogyasztás száz kilométerre.

 

 

 

 

Az akkumulátor pontos méretét még nem tudni, csak azt, hogy több mint 100 kilowattórás, amivel 600 kilométer feletti a hatótáv.  Az egyenáramú villámtöltés akár 200 kilowattal is lehetséges, amivel 40 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető az akkumulátor, az utcai vagy otthoni, legfeljebb 11 kilowattos töltőnél 11 órával kell számolni.

 

 

 

 

A BMW már az iX sorozatgyártását készíti elő, ami 2021 közepén indul, az autók az év második felében kerülnek a kereskedésekbe. Az i3 és az iX3 után pedig hamarosan még több villanyautó érkezik a német márka kínálatába, a 3-astól a 7-es sorozatig i3, i4, i5 és i7 néven lesz elektromos autója a BMW-nek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Az iX3 lesz a BMW legújabb elektromos autója
A BMW-nél két éve egy tanulmányautóval jelezték, hogy tisztán elektromos hajtású változat készül az X3-ból, most pedig a sorozatgyártású változatot mutatták be.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár