A BMW bemutatta az M5 újabb csúcsmodelljét, a nagyobb teljesítményű, könnyebb és még sportosabb M5 CS-t.
A 600 lóerős BMW M5-nek eddig is volt erősebb változata, a 625 lóerős M5 Competition, most azonban egy ennél is nagyobb teljesítményű változat mutatkozott be, amiben a 4,4 literes biturbó V8-as 625 lóerőre és 750 Nm-re képes, ezzel minden idők legerősebb széria BMW-je lett.
A sebességváltója nyolcfokozatú automata, és széria az összkerékhajtás, de kívánságra csak a hátsó kerekeit is tudja hajtani. Az M5 CS nemcsak erősebb lett, hanem 70 kilogrammal könnyebb is. A motorházfedél, a légterelő, a tükörházak, a hátsó szárny és a diffúzor szénszálas anyagból készültek.
Az M5 CS feszesebb rugókat és áthangolt lengéscsillapítókat kapott, a 20 colos kerekekre Pirelli P Zero Corsa abroncsokat szereltek. A BMW csúcsmodellje 3 másodperc alatt gyorsul százra, három tizeddel hamarabb, mint az M5 Competition, a végsebessége 305 km/óránál korlátozott.
A hűtőmaszk kerete és a kerekek is Gold Bronze színben pompáznak, a féknyergek vörösek, a Frozen Deep Green metálfényezés is egyedi. Az M5 CS különlegessége, hogy a lézeres fényszórók L-alakú nappali fénye fehér helyett sárgán világít, amivel a klasszikus GT versenyautókat idézi.
A karbonvázas üléseken a fejtámaszokra a Nürburgring körvonala került, a kormánykerék mögötti váltófülek is szénszálas anyagból készültek, és az M5 CS csak négyszemélyes, hátul is két kagylóülést találunk. A BMW újdonsága tavasszal kerül a kereskedésekbe.
Kapcsolódó cikkek:
Az 5-ös sorozat modellfrissítése után a BMW megmutatta a ráncfelvarrott változatot az M5-ből is, ami erősebb nem, de vonzóbb lett.
vagy olvasd digitális formában!