A DS bemutatta a legújabb kompakt autóját, és a DS 4 nemcsak az extravagáns dizájnja, hanem a felszereltsége miatt is érdekes lehet.
2010-ben még Citroën-emblémával jelent meg a DS 4 előző generációja, ami egy pár éve már nem kapható. A francia prémiummárka most bemutatta a vadonatúj utódját, ami a DS 3 Crossback, a DS 7 Crossback és a hamarosan érkező DS 9 mellett a negyedik modell lesz a kínálatban.
Az elődjéhez hasonlóan szabadidős változata is készül DS 4 Cross néven, ami olyan crossoverek riválisa lesz, mint a BMW X2, a Cupra Formentor és a Lexus UX. Az újdonság azért is érdekes, mert a nemsokára bemutatkozó Opel Astra és Peugeot 308 testvérmodelljének számít.
A DS 4 ötajtós karosszériája 4,4 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,47 méter magas, a tengelytávja 2,68 méter, a csomagtartó a kategóriában megszokottnál valamivel nagyobb, alapesetben 440 literes. A kerekek szériában 19 colosak, de 20 colos méretben is rendelhetők.
A dizájn a márka stílusát viszi tovább, még élesebb vonalakkal, érdekesség a függőleges menetfény és a DS 3-ról ismerős rejtett kilincsek. A műszerfalon elrejtették a középső szellőzőnyílásokat, de megmaradtak a klímaberendezés kapcsolói, a bőrkárpit varrásai részben kézzel készülnek.
A műszereket színes kijelző mutatja, és igazi újdonság a head-up display, ami látszólag az útra vetíti az információkat. A 10 colos érintőképernyőn teljesen új rendszer fut, ami az okostelefonokhoz hasonlóan kezelhető, akár az ülések közt lévő 5 colos touchpad-kijelzővel is.
A kínálatban az 1,2 literes, 130 lóerős háromhengeres és az 1,6 literes, 180 vagy 225 lóerős négyhengeres benzines mellett az 1,5 literes, 130 lóerős dízelmotor választható. Minden modellhez széria a nyolcfokozatú automata sebességváltó.
A DS 4-ből plug-in hibrid is készül, a 180 lóerős benzinmotorral és 110 lóerős elektromotorral szerelt, elsőkerék-hajtású E-Tense kombinált teljesítménye 225 lóerő. A 12,4 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan.
A vezetéstámogató rendszerekkel 2-es szintű önvezetésre képes a DS 4, ami félautomatán előz, és a kanyarok előtt önállóan lassít. Az autón elhelyezett kamerákat használja az aktív futómű, a mátrixfényszóró, a 360 fokos panorámakép és az éjjellátó rendszer is.
A tisztán elektromos változatról nem esett szó, de nem is zárták ki a lehetőségét. A francia márka kompakt autója várhatóan idén késő ősszel érkezik a magyarországi DS-kereskedésbe.
Kapcsolódó cikkek:
Az önállóvá vált DS márka bemutatta legújabb modelljét, a felső-középkategóriás DS 9 a kínálat csúcsára érkezik.


