Az Audi bemutatta a következő elektromos autóját, az e-tron GT-t, ami a formájával és a teljesítményével is lenyűgöző.
Az Audi első eleve elektromosnak tervezett autója az e-tron és az e-tron Sportback, a két crossover után pedig idén érkezik a következő elektromos modell, egy sportos gran turismo. Az e-tron GT már 2018-ban megjelent tanulmányautóként, és a dizájn szinte változtatás nélkül kerül a sorozatgyártásba.
Az újdonság 4,99 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,41 méter magas, amivel hosszabb, szélesebb és laposabb, mint az A7 Spotback. A burkolt hűtőmaszkot szürkére vagy a karosszéria színére fényezve lehet kérni, az áramvonalas karosszéria légellenállási együtthatója 0,24, az aerodinamikus kerekek közül a legkisebb is 19 colos, de 20 és 21 colos méretben is lehet kérni.
Az e-tron GT elektromos autó létére nem lett túl futurisztikus, az Audi lemondott a crossover e-tron kamerás visszapillantójáról, a kilincsek nem süllyesztettek, és a műszerfalon sincs több képernyő, mint a többi Audiban. A számlapokat 12,3 colos kijelző mutatja, középre 10,1 colos érintőképernyő került, a mátrixfényszóró helyett lézeres fényszórókat lehet rendelni.
Sportosan alacsony az üléspozíció, a lejtős tetővonal ellenére a hátsó utasoknak is megfelelő a tér, a lábuknak külön mélyedést képeztek ki a padlóba épített akkumulátorcsomagban. A csomagtartó alapesetben 405 literes, és az e-tron GT orrában is van egy rekesz, ahová további 85 litert lehet pakolni. A tető a széria üveg helyett szénszálas anyagból is készülhet.
A műszaki felépítés a Porsche Taycannal közös, ahhoz hasonlóan az e-tron GT-ben is egy-egy elektromotor hajtja az első és a hátsó kerekeket, hátul kétfokozatú váltóval. Az opciós hátsókerék-kormányzással, a hátsó differenciálzárral, a légrugós aktív futóművel és a feláras karbonkerámia fékekkel az Audi egy sportautó menettulajdonságait ígéri.
Az az e-tron GT rögtön két változatban is bemutatkozott. Az alapmodellben az első elektromotor 238 lóerőre, a hátsó 435 lóerőre képes, a kombinált teljesítmény 476 lóerő, a maximum nyomaték 630 Nm. Rajtprogrammal pár pillanatig 530 lóerő áll rendelkezésre, amivel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét 245 km/óránál korlátozzák.
A csúcsmodell az RS e-tron GT, ahol a hátsó elektromotor 456 lóerőre képes, a kombinált teljesítmény 598 lóerő, a maximum nyomaték 830 Nm. A rajtprogrammal itt 646 lóerő érhető el, amivel a nulláról százra gyorsulás ideje 3,3 másodpercre csökken, az RS változat legnagyobb sebessége 250 km/óránál korlátozott.
A lítiumion akkumulátor nettó 85 kilowattórás, ami a WLTP mérés szerint 488, az RS-nél 472 kilométeres hatótávra elegendő. A 800 voltos rendszernek köszönhetően akár 270 kilowattal tölthető, amivel 23 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el. A fedélzeti töltő 11, később 22 kilowattórás, és az autó mind a két oldalára került csatlakozója.
Az Audi nagy figyelmet fordított az e-tron GT hangjára, ami már alapból is hangosabb, mint amit a törvények előírnak, sportmódban kifelé és befelé is futurisztikus elektromosautó-hangot sugároz. A vezetéstámogatók közt részben autonóm vezetést, éjjellátót és okostelefonnal távirányítható parkolást találunk. Az e-tron GT német ára 99 800 eurótól indul, az RS-é 138 200 eurónál kezdődik.
Kapcsolódó cikkek:
Az Audi az e-tron után egy kisebb méretű elektromos szabadidő-autón dolgozik, és a Q4 e-tront most Sportback karosszériával is megmutatja.
vagy olvasd digitális formában!