Az Audi e-tron GT a gran turismo elektromos jövője
Hírek, 2021. február. 9.
AS

Az Audi bemutatta a következő elektromos autóját, az e-tron GT-t, ami a formájával és a teljesítményével is lenyűgöző.

 

 

 

 

Az Audi első eleve elektromosnak tervezett autója az e-tron és az e-tron Sportback, a két crossover után pedig idén érkezik a következő elektromos modell, egy sportos gran turismo. Az e-tron GT már 2018-ban megjelent tanulmányautóként, és a dizájn szinte változtatás nélkül kerül a sorozatgyártásba.

 

 

 

 

Az újdonság 4,99 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,41 méter magas, amivel hosszabb, szélesebb és laposabb, mint az A7 Spotback. A burkolt hűtőmaszkot szürkére vagy a karosszéria színére fényezve lehet kérni, az áramvonalas karosszéria légellenállási együtthatója 0,24, az aerodinamikus kerekek közül a legkisebb is 19 colos, de 20 és 21 colos méretben is lehet kérni.

 

 

 

 

Az e-tron GT elektromos autó létére nem lett túl futurisztikus, az Audi lemondott a crossover e-tron kamerás visszapillantójáról, a kilincsek nem süllyesztettek, és a műszerfalon sincs több képernyő, mint a többi Audiban. A számlapokat 12,3 colos kijelző mutatja, középre 10,1 colos érintőképernyő került, a mátrixfényszóró helyett lézeres fényszórókat lehet rendelni.

 

 

 

 

Sportosan alacsony az üléspozíció, a lejtős tetővonal ellenére a hátsó utasoknak is megfelelő a tér, a lábuknak külön mélyedést képeztek ki a padlóba épített akkumulátorcsomagban. A csomagtartó alapesetben 405 literes, és az e-tron GT orrában is van egy rekesz, ahová további 85 litert lehet pakolni. A tető a széria üveg helyett szénszálas anyagból is készülhet.

 

 

 

 

A műszaki felépítés a Porsche Taycannal közös, ahhoz hasonlóan az e-tron GT-ben is egy-egy elektromotor hajtja az első és a hátsó kerekeket, hátul kétfokozatú váltóval. Az opciós hátsókerék-kormányzással, a hátsó differenciálzárral, a légrugós aktív futóművel és a feláras karbonkerámia fékekkel az Audi egy sportautó menettulajdonságait ígéri.

 

 

 

 

Az az e-tron GT rögtön két változatban is bemutatkozott. Az alapmodellben az első elektromotor 238 lóerőre, a hátsó 435 lóerőre képes, a kombinált teljesítmény 476 lóerő, a maximum nyomaték 630 Nm. Rajtprogrammal pár pillanatig 530 lóerő áll rendelkezésre, amivel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét 245 km/óránál korlátozzák.

 

 

 

A csúcsmodell az RS e-tron GT, ahol a hátsó elektromotor 456 lóerőre képes, a kombinált teljesítmény 598 lóerő, a maximum nyomaték 830 Nm. A rajtprogrammal itt 646 lóerő érhető el, amivel a nulláról százra gyorsulás ideje 3,3 másodpercre csökken, az RS változat legnagyobb sebessége 250 km/óránál korlátozott.

 

 

 

 

A lítiumion akkumulátor nettó 85 kilowattórás, ami a WLTP mérés szerint 488, az RS-nél 472 kilométeres hatótávra elegendő. A 800 voltos rendszernek köszönhetően akár 270 kilowattal tölthető, amivel 23 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el. A fedélzeti töltő 11, később 22 kilowattórás, és az autó mind a két oldalára került csatlakozója.

 

 

 

Az Audi nagy figyelmet fordított az e-tron GT hangjára, ami már alapból is hangosabb, mint amit a törvények előírnak, sportmódban kifelé és befelé is futurisztikus elektromosautó-hangot sugároz. A vezetéstámogatók közt részben autonóm vezetést, éjjellátót és okostelefonnal távirányítható parkolást találunk. Az e-tron GT német ára 99 800 eurótól indul, az RS-é 138 200 eurónál kezdődik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Sportback karosszériával is jön az Audi Q4 e-tron
Az Audi az e-tron után egy kisebb méretű elektromos szabadidő-autón dolgozik, és a Q4 e-tront most Sportback karosszériával is megmutatja.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár