A Honda megmutatta az első képeket az új HR-V-ről, és a kompakt crossover új generációja már csak hibrid hajtással lesz kapható.
2014-ben élesztette fel a Honda a HR-V nevet egy kompakt crossoverhez, aminek most jelent meg a harmadik generációja. Az újdonság ismét a Jazz műszaki rokona, és ahhoz hasonlóan már csak hibrid hajtással lesz kapható. A Honda ezzel is közelebb kerül a céljához, hogy 2022-től már csak olyan modelleket kínáljon Európában, amelyek tisztán elektromosan is képesek haladni.
Az elődjéhez képest sportosabb és letisztultabb lett a HR-V dizájnja, a karosszéria színére fényezett hűtőmaszkkal, szűkre szabott fényszórókkal és a legújabb divat szerint fénycsíkkal összekötött hátsó lámpákkal. A vízszintes övvonalával és a lejtős hátsó szélvédőjével, ha nem is nagyon karakteres, de legalább nem megosztó az újdonság formája.
Az új Jazz stílusában készült a műszerfal, a középkonzol tetejére tett érintőképernyővel és árnyékoló alá került számlapokkal. A klímaberendezésnek megmaradt a hagyományos kezelőfelülete, és érdekesség a műszerfal két szélére került forgókapcsoló, amivel az utastér huzatmentes szellőztetését lehet állítani.
A technikájáról még nem árult el részleteket a Honda, de nem tévedhetünk nagyot, ha arra számítunk, hogy a Jazzben megismert e:HEV rendszert kapja a HR-V is. Ott az első kerekeket elsősorban a 109 lóerős elektromotor forgatja, az 1,5 literes, négyhengeres szívómotor az akkumulátort tölti, és nagyobb sebességnél száll be a hajtásba.
A Honda tágasnak ígéri az utasteret, ahol négy felnőtt is kényelmesen elfér, és mivel a HR-V megtartotta a Jazzből ismert felépítést az első ülések alá került üzemanyagtankkal, ezért a hátsó ülések felhajthatók, mint a moziszékek, vagy teljesen síkba dönthetők. Az újdonság 2021 második felében kerül a Honda-kereskedésekbe.
Kapcsolódó cikkek:
A Honda bemutatta a Jazz új generációját. A kisautó megtartotta az egyterű formát, de a dizájnja barátságosabb lett, és a divatnak megfelelően szabadidős változatban is kapható lesz.
vagy olvasd digitális formában!