A Nissan bemutatta a Qashqai harmadik generációját, ami megtartotta az elődje stílusát, de technikájával és felszereltségével is nagyot lép előre.
2013-ban jelent meg a Qashqai jelenleg is kapható második generációja, amit most teljesen új modellel vált le a Nissan. A kategóriateremtő kompakt crossoverből eddig több mint hárommillió példányt adtak el, ezért nem változtattak a bevált recepten, de teljesen új műszaki alapokra egy jobb minőségű és gazdagabban felszerelt modellt építettek.
Az új Qashqai megtartotta a stílusát, de élesebb vonalakkal, markánsabb részletekkel újult meg a dizájn. A bumerángformájú fényszórók szériában LED-esek, felárért mátrixfényszórók, a kerekek most először akár 20 colosak is lehetnek, a karosszériát pedig 11-féle színben lehet rendelni, fekete vagy szürke tetővel, illetve panorámatetővel is.
A tervezés során nagy figyelmet fordítottak a súlycsökkentésre. A karosszériához 50 százalékkal több nagyszilárdságú acélt használtak, ezen kívül a motorházfedél, az első sárvédők és az első ajtók is alumíniumból vannak, amivel 21 kilogrammot takarítottak meg, a műanyag csomagtérajtó 2,6 kilogrammal, a karosszéria összesen 60 kilogrammal könnyebb lett az elődjénél.
A 4,43 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,64 méter magas karosszéria 3,5 centivel hosszabb, hárommal szélesebb és eggyel magasabb lett az elődjénél, a 2,67 méteres tengelytáv két centit nőtt.
A csomagtartó mérete 50 literrel bővült az elődjéhez képest, 480 literes lett, a rakodóperem két centivel került alacsonyabbra, a raktérpadló továbbra is két részre osztott.
Jobb minőségű a belső tér, igényes részletekkel és akár masszázsfunkciós nappabőr ülésekkel. Az új kormánykerék mögött 12,3 colos kijelző mutathatja a műszereket, magasabbra került a 9 colos érintőképernyő, vezeték nélküli okostelefon-tükrözéssel és egy mobilalkalmazással, amivel a távolból is lehet nyitni az ajtókat és felvillantani a fényszórókat.
Gazdagabb lett a felszereltség, az új Qashqai kínálatában elérhető a 10,8 colos méretű, szélvédőre vetítő színes head-up display, a 15 wattos vezeték nélküli telefontöltő, az elektromosan mozgatott csomagtérajtó és a 10 hangszórós Bose hifi. Az autóval csatlakozni lehet a Google Assistant és Amazon Alexa szolgáltatásokhoz is.
A kínálat újdonsága az e-Power, egy olyan hibrid, ahol az első kerekeket kizárólag a 187 lóerőre és 330 Nm nyomatékra képes villanymotor hajtja, ezért az elektromos autók élményét nyújtja, a Leafben látott egypedálos vezetéssel. A 2 kilowattórás lítiumion akkumulátort egy 1,5 literes, 154 lóerős turbós benzinmotor tölti, 5,3 literes átlagfogyasztással száz kilométerre.
Az 1,33 literes, turbós négyhengeres benzinmotort is továbbfejlesztették, 138 és 156 lóerővel kerül az autóba, szériában hatfokozatú kézi váltóval. Az erősebbhez fokozatmentes váltó és összkerékhajtás is választható, amihez már multilink hátsó futómű jár. Széria a 12 voltos mild hibrid, ami 20 és 110 km/óra között 6 Nm-rel segít be, legfeljebb 20 másodpercig.
A továbbfejlesztett ProPilot rendszer nemcsak önállóan tartja a sávot és a távolságot, de lassít a sebességkorlátozó táblák és a körforgalmak előtt. Az autó képes önmaga parkolni, kitolatáskor is működik az autonóm vészfékezője, és egy új rendszer segít elkerülni a küszöbök sérülését parkoláskor. Az új Qashqai értékesítése idén nyáron kezdődik.
Kapcsolódó cikkek:
A Qashqai és a Leaf legjobb tulajdonságait egyesíti magában a Nissan elektromos crossovere, az Ariya, aminek a sorozatgyártású változata ígéretes paraméterekkel érkezik.
DIGITÁLIS MAGAZIN