A Hyundai újabb szabadidő-autóval bővítette a kínálatát. A Bayon eredetileg a Kona kistestvére, de igazából nem sokkal kisebb nála.
Szabadidő-autóból már most is teljes a kínálat a Hyundainál, és mindegyik modellt nemrég mutatták be, hiszen a Kona éppen most esett át a ráncfelvarráson, a Tucson vadonatúj, és a Santa Fe is alaposan megújult. Most pedig bemutatkozott az európai piacra készült Bayon, ami a Kona alá érkezik a kínálatban, de igazából alig kisebb nála.
4,18 méter hosszú a Bayon, ezért csak négy centivel rövidebb, mint a Kona, a 2,58 méteres tengelytávja pedig pontosan akkora, mint az i20-é, és csak két centivel marad el a Kona hasonló értékétől. A 411 literes csomagtartója jóval nagyobb is, ugyanis a Kona hátuljába alapesetben csak 361 liternyi poggyász fér.
A Hyundai legújabb stílusában készült az osztott fényszórós dizájn, ahol fentre a nappali menetfény, alá a fényszóró került, akárcsak a Kona esetében. Az egyedi hátsó részre bumerángformájú lámpákat tettek, ezeket a manapság divatos fénycsíkkal és a hátsó szélvédő meghosszabbításának tűnő fekete panellel kötöttek össze.
A berendezés az i20-ból lehet ismerős, hiszen annak az alapjára épül a Hyundai újdonsága. A kormánykerék mögé itt is 10,25 colos kijelző kerülhet, középre alapáron 8 colos, felárért 10,25 colos érintőképernyő kerül, okostelefon-tükrözéssel. A felszereltség része a hangulatvilágítás, a vezeték nélküli telefontöltő és a Bose hifi is.
Az i20-hoz hasonlóan az 1,2 literes, négyhengeres szívómotorral indul a kínálat, 84 lóerővel és 118 Nm-rel, ötfokozatú váltóval, amivel 13,5 másodperc alatt gyorsul százra a Bayon, és 165 km/óra a végsebessége. Az egyliteres, turbós háromhengeres már 100 literes, ehhez hatfokozatú kézi vagy hétsebességes duplakuplungos váltó választható.
A turbós motorhoz 48 voltos mild hibrid rendszert is lehet kérni, amihez a hatfokozatú váltót automatikus kuplunggal szerelik fel, így lehetővé válik a hajtás nélküli vitorlázás. Az 1.0 T-GDi ezen kívül 120 lóerős változatban is készül – a Kona kínálata innen indul –, hozzá széria a 48 voltos hibrid, ez a modell 10,4 másodperc alatt van százon és 185 km/óra a végsebessége.
A vezetéssegítő rendszerek sem hiányoznak a Hyundai legkisebb crossoveréből, így a sávtartó asszisztens, az adaptív tempomat, a táblafelismerő, az automata távfényszóró, a holttérfigyelő és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is elérhető hozzá. A Bayon még az idén kapható lesz, az ára az i20 négymilliója és a Kona hatmilliója közé várható.
Kapcsolódó cikkek:
A bemutatása után három évvel átszabta a kisebbik crossoverét a Hyundai, és a Kona nemcsak friss külsőt és több extrát, de egy sportos változatot is kapott.
DIGITÁLIS MAGAZIN