Bemutatkozott a Hyundai legújabb crossovere, a Bayon
Hírek, 2021. március. 2.
AS

A Hyundai újabb szabadidő-autóval bővítette a kínálatát. A Bayon eredetileg a Kona kistestvére, de igazából nem sokkal kisebb nála.

 

 

 

Szabadidő-autóból már most is teljes a kínálat a Hyundainál, és mindegyik modellt nemrég mutatták be, hiszen a Kona éppen most esett át a ráncfelvarráson, a Tucson vadonatúj, és a Santa Fe is alaposan megújult. Most pedig bemutatkozott az európai piacra készült Bayon, ami a Kona alá érkezik a kínálatban, de igazából alig kisebb nála.

 

 

 

4,18 méter hosszú a Bayon, ezért csak négy centivel rövidebb, mint a Kona, a 2,58 méteres tengelytávja pedig pontosan akkora, mint az i20-é, és csak két centivel marad el a Kona hasonló értékétől. A 411 literes csomagtartója jóval nagyobb is, ugyanis a Kona hátuljába alapesetben csak 361 liternyi poggyász fér.

 

 

 

A Hyundai legújabb stílusában készült az osztott fényszórós dizájn, ahol fentre a nappali menetfény, alá a fényszóró került, akárcsak a Kona esetében. Az egyedi hátsó részre bumerángformájú lámpákat tettek, ezeket a manapság divatos fénycsíkkal és a hátsó szélvédő meghosszabbításának tűnő fekete panellel kötöttek össze.

 

 

 

A berendezés az i20-ból lehet ismerős, hiszen annak az alapjára épül a Hyundai újdonsága. A kormánykerék mögé itt is 10,25 colos kijelző kerülhet, középre alapáron 8 colos, felárért 10,25 colos érintőképernyő kerül, okostelefon-tükrözéssel. A felszereltség része a hangulatvilágítás, a vezeték nélküli telefontöltő és a Bose hifi is.

 

 

 

Az i20-hoz hasonlóan az 1,2 literes, négyhengeres szívómotorral indul a kínálat, 84 lóerővel és 118 Nm-rel, ötfokozatú váltóval, amivel 13,5 másodperc alatt gyorsul százra a Bayon, és 165 km/óra a végsebessége. Az egyliteres, turbós háromhengeres már 100 literes, ehhez hatfokozatú kézi vagy hétsebességes duplakuplungos váltó választható.

 

 

A turbós motorhoz 48 voltos mild hibrid rendszert is lehet kérni, amihez a hatfokozatú váltót automatikus kuplunggal szerelik fel, így lehetővé válik a hajtás nélküli vitorlázás. Az 1.0 T-GDi ezen kívül 120 lóerős változatban is készül – a Kona kínálata innen indul –, hozzá széria a 48 voltos hibrid, ez a modell 10,4 másodperc alatt van százon és 185 km/óra a végsebessége.

 

 

 

A vezetéssegítő rendszerek sem hiányoznak a Hyundai legkisebb crossoveréből, így a sávtartó asszisztens, az adaptív tempomat, a táblafelismerő, az automata távfényszóró, a holttérfigyelő és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is elérhető hozzá. A Bayon még az idén kapható lesz, az ára az i20 négymilliója és a Kona hatmilliója közé várható.

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Megújult és sportos változatot kapott a Hyundai Kona
A bemutatása után három évvel átszabta a kisebbik crossoverét a Hyundai, és a Kona nemcsak friss külsőt és több extrát, de egy sportos változatot is kapott.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár